۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۴۳

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

تعرض به ستادهای انتخاباتی نامزدها در زمان تبلیغات خلاف قانون است

تعرض به ستادهای انتخاباتی نامزدها در زمان تبلیغات خلاف قانون است

یاسوج- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمان تبلیغات انتخاباتی، اخلال وبرهم‌زدن اجتماعات وسخنرانیهای قانونی وتعرض به ستادهای انتخاباتی نامزدها خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی حسنی بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به قانون، در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع و دیوارنویسی ممنوع است.

وی بیان داشت: انتشار اعلام نظر مقامات و اشخاص موضوع ماده (۶۰)، فریب و اغوای مردم از طریق سوءاستفاده از اعلام نظر یا عکس شخصیت‌ها و مقامات دولتی در ماده ۲۹ قانون و تبلیغ علیه نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنان خلاف قانون بوده و متخلفین تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

حسنی اظهار داشت: تخریب یا پاره‌کردن عکس تبلیغاتی نامزدها در مهلت قانونی تبلیغات که در محل‌های مجاز الصاق شده و یا قرار گرفته باشد نیز خلاف قانون است.

معاون پبشگیری از وقوع جرم دادگستری افزود: استفاده از کاروانهای تبلیغاتی و استفاده از بلندگو در خارج از محیط سخنرانی و انجام هر گونه عمل خلاف قانون انتخابات در انتخابات از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی ممنوع بوده و متخلفان به یکی از مجازات‌های درجه شش محکوم می‌شوند.

وی انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی نظیر سخنرانی و انتشار محموله‌های تبلیغاتی به نفع نامزد خاص و خارج از مهلت قانونی تبلیغات و استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی از سوی نامزدها و طرفداران آنان اعم از آثار کاغذی، پارچه‌ای، مقوایی، فلزی یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر را ممنوع دانست.

کد خبر 4836852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha