۱۱ بهمن ۱۳۹۸، ۵:۴۷

در صورت امتناع سنا؛

نادلر: احضار بولتون به مجلس نمایندگان آمریکا ایده خوبی است!

نادلر: احضار بولتون به مجلس نمایندگان آمریکا ایده خوبی است!

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که در صورت امتناع مجلس سنا، مجلس نمایندگان این کشور ممکن است مشاور پیشین رئیس جمهور آمریکا را برای ادای شهادت احضار نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه اظهار داشت: «در صورتی که مجلس سنا از احضار جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین دونالد ترامپ به عنوان یکی از شاهدان فرآیند استیضاح خودداری کند، احضار بولتون از سوی مجلس نمایندگان ایده خوبی خواهد بود».

وی در این باره گفت که «اگر رأی گیری فردا (جمعه) به شکست بیانجامد، آنها [مجلس سنا] به او [بولتون] و هیچکس دیگر اجازه ادای شهادت نخواهند داد. من انتظار دارم که او علنی صحبت کند و خواهیم دید».

نادلر در پاسخ به این پرسش که آیا احضار بولتون به مجلس نمایندگان ایده خوبی خواهد بود، گفت: «ممکن است اینطور باشد».

گفتنی است که «چاک شومر» رئیس اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا نیز روز سه شنبه اعلام کرد که «شهادت جان بولتون در سنا شنیدنی است».

رئیس اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا در این باره افزود: «باید دلایل کافی مطرح شود و فرصت مناسب برای پی بردن به حقیقت درباره پرونده استیضاح ترامپ فراهم گردد».

لازم به ذکر است که برخی از جمهوریخواهان طرفدار ترامپ پیشتر اعلام کرده بودند که شهادت بولتون در مجلس سنای این کشور در خصوص مکالمه تلفنی رؤسای جمهوری آمریکا و اوکراین باید در قالب اسناد طبقه بندی شده مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 4840077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha