۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۳۲

معاون شهردار منطقه ۲:

توجه به پروژه اکوپارک به آسیب زدایی از دره فرحزاد کمک می‌کند

توجه به پروژه اکوپارک به آسیب زدایی از دره فرحزاد کمک می‌کند

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲: توجه به پروژه اکوپارک به آسیب زدایی از دره فرحزاد کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف مزارعی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ ظهر امروز در نشست … بررسی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی طرح ساماندهی روددره فرحزاد اظهار کرد: فرحزاد یکی از ۷ دره تهران است که ادامه آن به پارک نهج‌البلاغه می‌رسد که متأسفانه آنجا تبدیل به مرکز مصرف و خرید و فروش مواد مخدر شده است.

وی افزود: مواد مخدر علناً و در انظار عموم در این محل مصرف می‌شود. افرادی که مواد مخدر را در این مکان به فروش می‌رسانند قطعاً رایگان این کار را نمی‌کنند و همانطور که می‌دانید اغلب معتادان درآمد خوبی ندارند و مجبور به سرقت می‌شود.

وی با اشاره به موضوع پنجره شکسته که در مباحث اجتماعی مطرح است، گفت: در ذهن عموم مردم این ذهنیت ایجاد می‌شود که آن محیط ناامن است و به همین دلیل خودشان هم روی این محیط حساسیتی ندارند و به ناامن‌تر شدن این محیط کمک می‌کند.

مزارعی افزود: در نهایت ناامیدی از این محیط، افراد دیگر حتی به بهداشت این محیط اهمیت نمی‌دهند و بعضاً ما مشاهده کرده‌ایم که افراد از مناطق دیگر به این محل می آیند و زباله‌هایشان را در دره فرحزاد رها می‌کنند.

وی افزود: این محیط‌ها سبب می‌شود تا شهروندان سالم هم به نوعی به سمت بزه کشیده شوند و حتی آموزش‌های تخلفات را هم در این محیط ببینند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ با توجه به اهدافش به عنوان یکی از نهادهای مؤثر در این حوزه گفت: اولین هدف ما دسترسی به آن دره است. اگر دسترسی راحت باشد شهروندان زیادی می‌توانند به آنجا مراجعه کنند و آنجا از سکوت و خلوت در می‌آید.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی بحث روشنایی و نور آنجا است. اگر محلی دید کافی داشته باشد خلافکاران کمتری به آنجا مراجعه می‌کنند.

وی گفت: همچنین خدمات شهری در راستای جمع آوری زباله‌ها را هم باید بیشتر کنیم و در نهایت باید به پروژه اکوپارک توجه جدی‌ای داشته باشیم.

مزارعی ادامه داد: بحث جمع آوری دو مبحث است. یک جمع آوری معتادان و دیگری جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر است. ما برای فاز اول پاکسازی و امن کردن دره فرحزاد ۱۰ میلیارد تومان تقاضای بودجه داشته‌ایم که البته برای سال آینده باید منابع بیشتری را به ما بدهند.

کد خبر 4842514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha