۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۱۵

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبر داد:

تجلیل از ۱۰ شخصیت تقریبی در دهه فجر/ اهدای «نشان وحدت اسلامی»

تجلیل از ۱۰ شخصیت تقریبی در دهه فجر/ اهدای «نشان وحدت اسلامی»

حجت الاسلام شهریاری گفت: قصد داریم در ایام دهه فجر به کسانی که بیش از ۱۰ سال است که در این حوزه تلاش می کنند «نشان وحدت اسلامی» اهدا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری حجت الاسلام حمید شهریاری رئیس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی در ستاد بزرگداشت دهه فجر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز در ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وی افزود: نبی اکرم (ص) اولین فردی بود که حکومت اسلامی را تأسیس کرد. حکومتی که بر مبنای وحی قرآن و سنت نبوی بود. این آموزه در دوران انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) تروریزه شد و با توجه به نظریه ولایت فقیه، قانون اساسی تأسیس شد. این تأسیس انقلابی ریشه در توکل و اعتمادی داشت که امام ره به خداوند داشت.

رئیس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: امام راحل انقلاب در سخنرانی ای که در بهشت زهرا داشتند و گفتند که من دولت تعیین می‌کنم، من در دهان این دولت می زنم دو مفهوم اساسی را بیان کرد. اول اینکه انقلاب ما متکی به قدرت الهی بود که در شخصیت ایشان تبلور پیدا کرده بود. مفهوم دوم اینکه احساس قدرت امام (ره) ظرف کمتر از ۱۰ روز به ملت انتقال داده شد و به وسیله این قدرت نظام سرسپرده طاغوت، سرنگون شد.

وی یادآور شد: اگر ما ۴۱ سال پیش توانستیم موفق شویم نظام شاهنشاهی را سرنگون کنیم الان هم توانستیم مرزهای انقلاب اسلامی را به لبه کشور اشغالگر قدس برسانیم و توانستیم بیداری اسلامی را رقم بزنیم و مرزهای دفاعی خودمان را در کشورهایی مثل لبنان و یمن شکل دهیم. و این یعنی انقلاب اسلامی در همه کشورها رسوخ کرده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: بزرگانی مثل سردار قاسم سلیمانی در بستر انقلاب اسلامی رشد کرده و تربیت شده اند. شهادت حاج قاسم نشانگر یک مکتب و راه مستمر است که امیدواریم ما وارثان خوبی برای این مردان انقلابی باشیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود به اهم برنامه‌های کارگروه مذاهب اسلامی در ستاد بزرگداشت دهه فجر اشاره و تصریح کرد: برنامه‌هایی که به آنها اشاره می‌کنم، بخشی از آنها، برگزار شده و بخشی دیگر هم در همین ایام دهه فجر برگزار می‌شود. این برنامه‌ها به صورت سراسری در ۱۲ استان کشور برگزار می‌شود.

شهریاری ادامه داد: در ابتدا لازم است بگویم در روز ۲۲ بهمن ماه مجمع تقریب مذاهب اسلامی، معماری جدیدی را عرضه می‌کند و آن هم اینکه بیانیه گام دوم در حوزه بین الملل برای نظام جمهوری اسلامی رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری ۸۱ همایش و نشست تقریبی در حوزه وحدت و تقریب در سطح مراکز آموزش عالی، مدارس و … از جمله برنامه‌هایی است که این کارگروه تدارک دیده است. همچنین در چارچوب اهداف گام دوم انقلاب اسلامی ۱۹ نشست تبیینی پیرامون بیانیه گام دوم در مراکز فرهنگی اهل سنت در مدارس و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

رئیس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی افزود: برپایی ۱۴ کارگاه به سبک زندگی اسلامی با هدف ترویج رفتار و کردار اسلامی هم از برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه فجر است. همچنین ما کانون‌های دانشجویی تقریب مذاهب را افتتاح کردیم که در پی افتتاح آنها به دنبال آن هستیم که از افتراقات قومی و مذهبی جلوگیری کنیم. اخیراً هم دو کانون جدید در دو دانشگاه برپا کرده ایم. اعزام ۲۴ مبلغ تقریبی در مجامع اهل سنت و شیعه و سخنرانی آنها هم از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی ۵۵ محفل قرآنی، آئین‌ها و جشن‌های دهه فجر هم از دیگر برنامه‌های این کارگروه می‌باشد. قصد داریم از ۱۰ شخصیت تقریبی و کسانی که در حوزه وحدت فعالیت کرده اند، تجلیل کنیم. ضمناً درصدد هستیم تا نشانی با عنوان «نشان وحدت اسلامی» طراحی کنیم و به کسانی که بیش از ۱۰ سال است که در این حوزه تلاش می‌کنند، این نشان را اهدا کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تجلیل و دیدار با ۳۲ خانواده شهدا به خصوص ایثارگران و شهدای اهل سنت از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده این کارگروه است. میهمانی لاله‌ها، غبارروبی مزار شهدا و دعوت از اهالی اهل سنت برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن از دیگر فعالیت‌های ما در این ایام است.

کد خبر 4844336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha