۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۳۷

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود خبر داد:

اجرای ۱۰۰ ویژه‌برنامه ورزشی دهه فجر در شاهرود

اجرای ۱۰۰ ویژه‌برنامه ورزشی دهه فجر در شاهرود

شاهرود _ رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود بابیان اینکه ۱۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی طی دهه فجر اجرایی می‌شود، گفت: کلنگ زنی پیست موتورکراس در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید محمدی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی اداره ورزش و جوانان شاهرود بابیان اینکه ۱۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی برای دهه فجر هم‌اکنون در سطح شهرستان در حال اجرا است، ابراز داشت: این برنامه‌ها در سطح دستگاه‌ها با همراهی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و فرمانداری برنامه‌ریزی‌شده است و شامل مسابقات قهرمانی، فعالیت‌های همگانی و تفریحات نشاط‌آور می‌شود.

وی بابیان اینکه طرح فجر تا نوروز ابلاغ و تا ۲۰ فروردین سال آتی ادامه دارد، افزود: این برنامه‌ها شامل مشارکت جنبی و اجرای جشنواره‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی می‌شود که این جشنواره جمعه گذشته در مغان برگزار و در روستاهای زرگر و میغان نیز اجرایی خواهد شد.

میزبانی از ۳۵ مسابقه ورزشی در شاهرود

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود بابیان اینکه جشنواره ورزش‌های جانبازان و معلولین، فردا در سالن تختی و همچنین جشنواره ورزش‌های رزمی در هفت رشته برگزار می‌شود، ابراز داشت: فعالیت‌های آموزشی و دانش‌افزایی شامل مباحث تئوری نیز شامل داوری درجه سه فوتبال و مربی‌گری بدمینتون اجرا خواهد شد.

محمدی بابیان اینکه عملیات اجرایی پیست موتورسواری کراس در بالادست استادیوم ۱۵ هزار نفری با حضور استاندار آغاز می‌شود، تصریح کرد: در این مراسم چند موتور کراس حرفه‌ای کشور به ایفای حرکات نمایشی خواهند پرداخت.

وی افزود: از دهه فجر سال گذشته تاکنون شاهرود میانگین میزبان ۳۵ مسابقه کشوری بوده است، افزود: تفاهم‌نامه‌های خوبی با برخی ادارات و نهادها منعقد شد که در صورت کسب موفقیت قهرمانان شاهرودی از این افراد به‌نوعی حمایت شود و همچنین طبق تفاهم‌نامه با شهرداری پنج پارک به وسایل ورزشی تجهیز می‌شوند که سه پارک تاکنون مجهز شدند.

وجود بالغ بر ۱۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در شاهرود

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود بابیان اینکه اجرای ورزش صبحگاهی ویژه مدیران در پارک‌ها از بهار ۹۹ اجرا می‌شود، ابراز داشت: تلاش شد تا ماهی یک‌بار پیاده‌روی خانوادگی در سطح روستاهای شهرستان اجرا شود که ماحصل آن کسب رتبه برتر هیئت ورزشی روستایی و عشایری طی سه سال گذشته می‌توان اشاره کرد.

محمدی بابیان اینکه فردی که در هیئت پزشکی ورزشی دارای کارت بیمه است یک ورزشکار سازمان‌یافته قلمداد می‌شود، تصریح کرد: این میزان سال ۹۵ به عدد ۱۳ هزار نفر، سال ۹۶ حدود ۱۴ هزار و ۶۲۲ نفر و سال ۹۷ به میزان ۱۵ هزار و ۸۵۵ نفر رسید که این آمار نشان می‌دهد دو هزار و ۲۸۵ نفر به افراد اضافه‌شده است.

وی بابیان اینکه تا پایان سال ۹۴ به میزان ۵۲ مجوز پروانه فعالیت ورزشی داده شد که باشگاه‌های خصوصی در آن کار می‌کردند، افزود: تاکنون ۱۲۸ مجوز پروانه فعالیت صادر شد که از ۹۵ حدود ۵۰ درصد افزایش داشت و از دهه فجر سال قبل تا همین اکنون ۱۵ مجوز ارائه‌شده است.

بهره برداری از ۳ مکان ورزشی

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود بابیان اینکه طبق ماده ۲۷ مبنی بر حفظ و نگهداری اماکن ورزشی، سه مکان استخر سمیه، استخر بسطام و سالن بسکتبال والیبال تختی به بخش خصوصی واگذارشده است، ابراز داشت: کل اعتبارات تملک دارایی سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که تنها ۴۰۰ میلیون از این مبلغ می‌بایست صرف تعمیرات می‌شد و این در شرایطی که ۶۵ مکان ورزشی در شاهرود وجود دارد و امکان رسیدگی به همه آن‌ها فراهم نیست.

محمدی بابیان اینکه از دهه فجر سال گذشته تا امسال هشت خانه ورزش روستایی به آمار اضافه‌شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۵ خانه ورزش روستایی در شهرستان وجود دارد که قابل استفاده برای همه افراد است.

وی بابیان اینکه از دهه فجر سال گذشته تاکنون سه مکان ورزشی به بهره‌برداری رسید، افزود: کلینیک پزشکی ورزشی با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار دولت و ۳۰۰ میلیون تومان توسط فدراسیون، زمین چمن مصنوعی بسطام با ۵۵۰ میلیون تومان و فاز یک زورخانه مجن از جمله این طرح‌ها را شامل می‌شود.

افتتاح فاز یک استادیوم ۱۵ هزار نفری بهار سال آینده

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود بابیان اینکه امید می‌رفت فاز یک استادیوم ۱۵ هزار نفری ۲۲ بهمن امسال به بهره‌برداری برسد، ابراز داشت: به دلیل شرایط نامساعد جوی کار با چالش‌های مواجه شد که طبق پیش‌بینی‌ها پایان فروردین یا اردیبهشت به نتیجه می‌رسد.

محمدی بابیان اینکه فاز یک مجموعه شامل هفت هزار سکو تماشاگر، زمین چمن مصنوعی، پیست دومیدانی، فضای مدیریتی، رختکن و سرویس بهداشتی است، تصریح کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه شد و ۱۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت که برای امسال پنج میلیارد تومان تخصیص دارد و مابقی برای سال یک هزار و۴۰۰ است.

وی بابیان اینکه سالن سه‌هزارنفری نیز ۱.۵ میلیارد تومان تخصیص اعتبار دارد، افزود: آغاز عملیات اجرایی این مجموعه قبل از ۱۴۰۰ است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود اضافه کرد: ثبت هشت سمن در زمینه کارآفرینی، بهره‌برداری از خانه جوانان، اجرای ۲۲ کارگاه ازدواج، راه‌اندازی سه مرکز مشاوره، کسب مقام برتر در ستاد ساماندهی امور جوانان و کسب رتبه اول اوقات فراغت از جمله دستاوردهای ورزش و جوانان شهرستان است.

کد خبر 4844513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha