۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۲۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد:

گشایش مرکز مطالعات جنوب و خلیج فارس در شیراز

گشایش مرکز مطالعات جنوب و خلیج فارس در شیراز

شیراز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس مهر از راه‌اندازی مرکز مطالعات جنوب و خلیج فارس در شهر ادب‌پرور شیراز خبر داد.

صابر سهرابی در گفت و گو با خبرنگار، گفت: استان فارس در تمام دوران تاریخی و فرهنگی خود، یادآور تمدنی ماندگار بوده است و نام خلیج همیشه فارس نیز تأیید کننده ادوار مستدل و پرافتخار تاریخی آن می‌باشد.

سهرابی افزود: آداب و رسوم، ادبیات، تاریخ، زبان‌شناسی و مردم‌شناسی کرانه‌های خلیج فارس به گونه اعجازانگیزی تنوع و گوناگونی را با نام زیبای «فارس» به نمایش می‌گذارد و گویا این رنگین‌کمان اقوام ریشه‌دارش است که همه را بر آن می‌دارد تا باور کنیم قادر است سرآمد فرهنگ، ادب و هنر تمام اعصار باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: قرابت فرهنگی، فارغ از مرزهای جغرافیایی استان‌هایی که دارای «کنیه و یا مرز» مشترک با این خلیج نیلگون هستند، می‌توانند بسیاری از مفاخر و بزرگانشان را با یاری و مشارکت هم برای ارج نهادن اندیشه‌هایی ناب و تأثیرگذار به تقدیر بنشینند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: امیدواریم «مرکز مطالعات جنوب و خلیج فارس» بتواند خدمتی شایان توجه و درخور گهواره تمدنی ایران زمین برای اصالت نام پُرآوازه پارس و فارس نماید، ادامه داد: بسیاری از جشنواره و نشست‌های علمی تخصصی و …که مستدل و به روز هستند و نام زیبای خلیج همیشگی فارس را در عالم با افتخار فریاد می‌زنند، قادر خواهند بود تا مردمان خاک خوب جنوب را در این مسیر شناخت و دانش؛ چه مکتوب و چه شفاهی در کنار اساتید هیأت مؤسس این مرکز برای رسیدن به چشم انداز درخشان آینده، آماده کنند.

کد خبر 4846111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha