۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۴۴

معاون وزیر علوم خبر داد:

شرکت حدود ۸۰ هزار دانشجو در اردوی راهیان نور سال ۹۸

شرکت حدود ۸۰ هزار دانشجو در اردوی راهیان نور سال ۹۸

معاون فرهنگی وزیر علوم اعلام کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۸۰ هزار دانشجو برای راهیان نور شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا غفاری با اشاره به اردوهای راهیان نور گفت: برنامه راهیان نور در دانشگاه‌ها به یک برنامه فراگیر در مجموعه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه‌ آزاد تبدیل شده است و استقبال خوبی از سوی دانشجویان برای حضور در این برنامه انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه  سال گذشته بیش از ۷۵ هزار نفر از دانشجویان در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند، افزود: همه واحدهای دانشگاه‌ها با کم و کیف متفاوت در برنامه راهیان نور مشارکت می‌کنند در واقع راهیان نور بستری را فراهم می‌کند که ما هویت دینی و انقلابی و آشنایی با فرهنگ شهادت و ایثار و آنچه که باید در زندگی دانشجویان ما باشد، فراهم کنیم.

معاون فرهنگی وزیر علوم، به میزان سرانه تعیین شده برای هزینه در بخش راهیان نور دانشجویان اشاره کرد و گفت: آنچه که در دانشگاه‌ها برای این اردوها تخصیص پیدا می‌کند، ذیل بودجه فرهنگی است؛ اما بطور حدودی برای هر دانشجویی که در برنامه راهیان نور حضور دارند، مبلغی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

وی افزود: اردوهای راهیان نور به عنوان فرصت تلقی شده، به همین دلیل دانشگاه‌ها نهایت اهتمام خود را در برگزاری این اردوها دارند. این اردو در بین فعالیت‌های فرهنگی جریان معین و خاصی را نمی‌شناسد و همه مجموعه‌های مختلف دانشگاه‌ها نسبت به برگزاری آن اهتمام ویژه دارند.

معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: اولویت اعزام دانشجویان در اردوهای راهیان نور با افرادی است که برای اولین بار در این برنامه شرکت می‌کنند. امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۸۰ هزار دانشجو برای راهیان نور شرکت کنند.

غفاری افزود: بخش اجرایی این اردوها به عهده بسیج دانشجویی است که نیازمند توان بالایی است. این حرکت نیازمند این است که مجموعه‌های مختلف هم‌افزایی داشته باشند.

کد خبر 4848659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha