عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی:

سردار سلیمانی اسوه صلح طلبی و صلح خواهی است

سردار سلیمانی اسوه صلح طلبی و صلح خواهی است

امین زاده در همایش تحلیلی بر نقش شهید سلیمانی در توسعه امنیت، عدالت و صلح منطقه ای و جهانی سردار سلیمانی را سردار ایرانی، اسوه صلح طلبی، صلح خواهی و صلح جویی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، الهام امین زاده عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی در همایش تحلیلی بر نقش شهید سلیمانی در توسعه امنیت، عدالت و صلح منطقه‌ای و جهانی که به همت مجمع جهانی صلح اسلامی در باغ کتاب برگزار شد با طرح این پرسش که به چه افرادی جایزه صلح نوبل می‌دهند، گفت: معمولاً افرادی که در صلح همکاری بین المللی داشته و گامی در این باره برداشته باشند، جایزه صلح نوبل دریافت می‌کنند که درسال ۲۰۱۹ این جایزه به نخست وزیر اتیوپی رسید.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی چه فرقی با برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۹ دارد، چون سردار کسی بود که با کسی که در منطقه با خشونت و ترور و برای استقرار امنیت شهروندان مبارزه می‌کرد و هنوزم دیر نیست که جایزه صلح نوبل به ایشان تعلق بگیرد.

امین زاده تصریح کرد: وزارت خارجه در مجمع عمومی سازمان ملل این موضوع را تشریح کند، چون در محکومیت ترور شهید سلیمانی و قدردانی از اقدامات ایشان و این انجام شدنی است.
این حقوقدان با بیان اینکه قاسم هنوز در دل‌ها و هنوز در فکر ما است، گفت: ایام محرم این سوزش را برای امام حسین (ع) حس و خرداد برای امام راحل بغض می‌کنیم و فکر می‌کنم این بغض ماندگار برای سردار هم بماند.

وی سردار سلیمانی را سردار ایرانی، اسوه صلح طلبی، صلح خواهی و صلح جویی دانست و گفت: با توجه به اینکه در دانشکده حقوق هستیم پیشنهاد می‌کنم این مکتب نوین را در دانشکده‌های مان آموزش دهیم. برخی بحث‌های روابط بین الملل فرسوده شده است و جا دارد این مکتب جد ید را در دانشکده‌های روابط بین الملل وزارت خارجه تدریس شود؛ شخصیت یک نظامی دیپلمات سیاستمدار نظریه پرداز. این اسطوره باید باقی بماند که بسیار فراتر از چگوارا و کسانی است که در عرصه بین الملل وجود دارند.

عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به توجیه ترور سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها اظهار کرد: برای توجیه ترور سردار سلیمانی، اخیراً اقدام علیه سران داعش و القاعده مطرح شده و سردار را در زمره اینها قرار می‌دهند که باید جلوی این کار گرفته شود. توجیهی که سردار به عنوان اسوه خشونت، ترور و ناامنی و جنگ با امریکا از بین رفتند و اگر در برابر این امر سکوت کنیم، تکرار آن ممکن است اتفاق بیفتد و به یک امر عادی تبدیل شود.

امین زاده خواستار برپایی دادگاه بین المللی شد و گفت: وزارت جنگ امریکا تصریح و اعتراف می‌کند رئیس جمهوری امریکا دستور مستقیم شهادت سردار شهید می‌دهد، از شورای امنیت سازمان ملل درخواست داریم مانند دادگاهی که برای ترور رفیق حریری برگزار شده، قطعنامه تصویب و دادگاهی هم برای ترور سردار شهید سلیمانی برگزار شود. تنها دادگاهی که شورای امنیت با قطعنامه خود تصویب می‌کند دادگاه قتل رفیق حریری است که البته هدف داشتند تا به این نتیجه برسند فعالان عرصه مقاومت را محکوم کنند.

وی ادامه داد: این دادگاه در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برگزار شد و هنوز محتوای آن مشخص نیست. یکی از مظنونان حزب الله هم که به طرز نامعلومی بعد از آن شهید می‌شوند. شورای امنیت سازمان ملل بلافاصله به دلیل این که نقض صلح بین المللی اتفاق افتاده قطعنامه‌ای تصویب می‌کند اما وقتی بلافاصله خانم بی نظیر بوتو کشته می‌شود نه دادگاهی نه واکنشی مشاهده نمی‌شود.

کد خبر 4848934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha