۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۲۸

همزمان با صبح سه شنبه؛

بارش برف در راه‌های استان سمنان/ زنجیر چرخ الزامی است

بارش برف در راه‌های استان سمنان/ زنجیر چرخ الزامی است

سمنان - بارش برف شدید سبب لغزندگی جاده‌های استان سمنان به‌خصوص در مناطق کوهستانی و ارتفاعات شده و هرچند جاده‌ها باز هستند اما تردد فقط با زنجیر چرخ در آن‌ها میسر است.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش برف از شامگاه دوشنبه و بامداد سه‌شنبه تاکنون سبب لغزندگی محورهای استان سمنان ازجمله آهوان، دیباج، مسیرهای شمال دامغان، شهمیرزاد و فولاد محله و فیروزکوه، توسکستان و خوش ییلاق و همچنین نردین و کاشی‌دار شده است.

ارتفاع برف در برخی از محورها چشم‌گیر بوده و عوامل راهداری از شامگاه گذشته تاکنون در حال عملیات برف‌روبی و پاک‌سازی جاده هستند تا راه‌ها دچار انسداد نشود.

توصیه اکید پلیس‌راه و راهداری استان سمنان عدم حضور در جاده‌ها در صورتی عدم بروز سفرهای ضروری برای مردم است از سوی دیگر تردد در گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر استان سمنان در روز سه‌شنبه فقط با زنجیر چرخ امکان دارد.

بارش برف در محور سمنان- دامغان

محدوده آبخوری از محور سمنان- دامغان هم‌اکنون با بارش چشم‌گیر برف روبرو است و عوامل راهداری در حال پاک‌سازی جاده هستند اما یخ‌زدگی در معابر برون‌شهری استان سمنان می‌تواند سبب بروز مخاطراتی شود.

یکی از مسائل مهمی که مردم استان سمنان باید به آن دقت کنند این است که هنگام بارش برف بدترین زمان برای حضور در جاده‌ها برای تفریح، عکاسی و حتی برف‌بازی است.

این زمان درست موقع بروز مخاطرات و تصادفات بسیاری است که دوری از آن به دلیل ریسک بالا اجتناب‌ناپذیر است همچنین حضور در محورهای برف‌گیر می‌تواند در کار راهداران و عوامل امدادی نیز اختلال ایجاد کند.

ورود سامانه کم‌فشار بارشی از شامگاه گذشته سبب بارش برف در شش شهرستان از هشت شهرستان استان سمنان شده است. کاهش چشم‌گیر دمای هوا از دیگر ویژگی‌های این سامانه کم فشار است.

دمای هوای شهرهایی مانند شاهرود، مهدی شهر و میامی نسبت به هفته گذشته نزدیک به ۱۰ درجه سردتر شده‌اند.

رعایت توصیه‌ها

اطمینان از سلامت خودرو، بخاری، برف پاک کن، همراه داشتن سوخت کافی در خودرو، لباس گرم، پتو، زنجیر چرخ، نان و مقداری غذای خشک و … در زمره توصیه‌های پلیس راهور به مسافرانی است که سفر ضروری برایشان پیش آمده و قصد تردد در جاده‌های استان سمنان را دارند.

رعایت فاصله طولی، استراحت، استفاده از زنجیر چرخ و توجه به توصیه‌ها و اطلاعیه‌های راهداری و پلیس راه درباره وضعیت جاده‌ها توصیه دیگر پلیس است.

کاهش باد لاستیک‌ها برای تردد در زمین لغزنده فقط و فقط یک باور اشتباه و غیر علمی است که رانندگان باید به آن توجه داشته باشند. هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین زنجیر چرخ شود.

کد خبر 4850315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha