۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران:

اسنادتک برگ ۱۸۳ هکتار از اراضی ملی شمیرانات تحویل منابع طبیعی شد

اسنادتک برگ  ۱۸۳ هکتار از اراضی ملی شمیرانات تحویل منابع طبیعی شد

تهران- معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: اسناد تک برگ ۱۸۳ هکتار از اراضی ملی پورزند و زردبند شمیرانات تحویل منابع طبیعی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ردائی صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری چهاردهمین جلسه کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: اجرای طرح کاداستر راهی اساسی به سوی تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی می‌باشد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه با اجرای این طرح بسیار از مشکلات ثبتی برطرف خواهد شد افزود: با اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی، این اراضی از مستثنیات با دقت بسیار بالا تفکیک شده که بر این اساس شاهد جلوگیری از سو استفاده و فرصت طلبی‌ها در ارتباط با عرصه‌های ملی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه طرح کاداستر یکی از سیاست‌های راهبردی مجموعه منابع طبیعی است و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و استانی در حال اجرا می‌باشد ادامه داد: در این جلسه برخی از پلاک‌های ثبتی مهم شهرستان‌های شمیرانات، تهران و پیشوا مورد بررسی قرار گرفت و موانع پیش روی صدور سند تک برگ کاداستری این پلاک‌ها مرتفع شد.

ردائی خاطر نشان کرد: با تعامل خوبی که بین دستگاه‌های منابع طبیعی و ثبت اسناد استان تهران وجود دارد، اجرای طرح کاداستر در سطح استان تهران از پیشرفت و رشد مطلوبی برخوردار می‌باشد.

معاون حفاظت و امور اراضی استان تهران تصریح کرد: در این جلسه اسناد تک برگ صادر شده ۱۸۳ هکتار از اراضی ملی پلاک‌های ثبتی پورزند و زردبند شهرستان شمیرانات و ۵۲۷ هکتار از اراضی ملی پلاک ثبتی طلا در شهرستان تهران تحویل منابع طبیعی شد.

شایان ذکر است در این جلسه علاوه بر حضور مدیران کل منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان تهران و دیگر اعضای این کارگروه شامل مدیران منابع طبیعی و ثبت اسناد، رؤسای حوزه‌های ثبتی فشم، لواسان و شمیران نیز حضور داشتند.

کد خبر 4856829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha