۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۲۴

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

موردی از ابتلا به ویروس کرونا در قزوین گزارش نشده است

موردی از ابتلا به ویروس کرونا در قزوین گزارش نشده است

قزوین- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: هیچ موردی از ابتلا به کرونا در قزوین مشاهده نشده است، مردم به شایعات توجه نکنند.

پیمان نامدار در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تکذیب شیوع بیماری کرونا در استان اظهار کرد: اخبار مربوط به کرونا را فقط از منابع رسمی، چون وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی باید پیگیری شود.

وی با اشاره به انتشار مطلبی در خصوص بستری فرد مشکوک به ابتلاء به کرونا در یکی از مراکز درمانی قزوین گفت: بنا به درخواست خانواده یکی از بیماران که دارای علائم حاد تنفسی که در یکی از مراکز درمانی قزوین بستری بود تست کرونا گرفته شده که خوشبختانه جواب آزمایش هم منفی بود.

نامدار بیان کرد: شست و شوی مدام دست‌ها با آب و صابون و یا مواد ضدعفونی کننده و پوشاندن دهان هنگام عطسه و سرفه بسیار ضروری است، زیرا علائم ویروس کرونا بسیار شبیه به سرماخوردگی و آنفولانزا است و تب، سردرد و بدن درد، سرفه و آبریزش بینی و علائم تنفسی مانند تنگی نفس می‌تواند از علائم این ویروس باشد.

وی با بیان اینکه آموزش نخستین رکن و اصلی ترین راه پیشگیری از بیماری‌ها است، یادآور شد: با توجه به اینکه ویروس کرونا هیچ واکسن و داروی اختصاصی ندارد بنابراین ستون اصلی برنامه در برابر ویروس کرونا آموزش و اطلاع رسانی به مردم است تا مردم راههای انتقال این بیماری را بدانند و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 4857875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha