۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۱۴

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام:

همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در ایلام فراهم است

همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در ایلام فراهم است

ایلام-رئیس ستاد انتخابات استان ایلام با اشاره به اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در ایلام فراهم است، گفت: اجرای مر قانون ابزار و ملاک اصلی برگزاری انتخابات است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری عصر پنجشنبه در نشست اعضای ستاد انتخابات استان اظهار کرد: همه دست اندرکاران انتخابات از جمله مجریان، ناظران، نامزدهای انتخابات و مردم به موارد قانون انتخابات دقت داشته باشند.

وی به مواد ۸، ۱۹و ۲۸ قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: در ماده ۸ قانون انتخابات آمده است که در انتخابات مجلس شورای اسلامی فرد منتخب در مرحله ‏اول، باید حداقل بیست درصد از کل آرا را کسب کند اما در مرحله‏ دوم و همچنین انتخابات میان‌دوره ای این مهم با کسب اکثریت نسبی به هر میزان خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه به ماده ۲۸ قانون انتخابات که در خصوص شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان است اشاره کرد و گفت: طبق قانون انتخابات سن رای دادن در کشور ۱۸ سال تمام است و افراد بالای این سن در صورت داشتن شناسنامه و کد ملی می‌توانند رای بدهند.

نوذری افزود: بر این اساس در انتخابات مجلس ۹۸ که در روز ۲ اسفند برگزار می‌شود، متولدین ۲ اسفند ۱۳۸۰ به قبل می‌توانند رای دهند.

نوذری در پایان ضمن تاکید بر رعایت همه موارد قانون انتخابات در هنگام اخذ رای گفت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات امن، سالم و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای انجام داده‌ایم و همین جا از مردم همیشه در صحنه استان ایلام دعوت می‌کنم چون گذشته حضور پرشور و بالایی در این دوره از انتخابات داشته باشند.

کد خبر 4858000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha