۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۳:۱۳

در آخرین روز از سفر برزیل؛

پاپ شکاف میان فقیر و غنی در آمریکای لاتین را تقبیح کرد

پاپ شکاف میان فقیر و غنی در آمریکای لاتین را تقبیح کرد

پاپ بندیکت شانزدهم دیروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه در آخرین روز از سفر به برزیل، شکاف رو به گسترش میان فقر و غنی در آمریکا لاتین را تقبیح کرد و موضع خود را مبنی بر مخالفت با سقط جنین و کنترل بارداری مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پاپ همچنین اسقفهای آمریکای لاتین را به تلاش بیشتر در راستای غلبه بر چالشهایی دعوت کرد که کلیسای کاتولیک روم را تهید می کنند.

پاپ این اظهارات خود را به منظور عملی شدن در میان کاتولیکها و روحانیون کاتولیک در آخرین روز از سفر پنج روزه به برزیل  ایراد کرد ، سفری که با هدف احیاء نفوذ کلیسا در آمریکا لاتین صورت گرفته بود.

بندیکت شانزدهم صبح یکشنبه مراسم عشای ربانی سنتی را خارج از کلیسای باسیلیکای بانوی آپارسیدای ما برگزار کرده بود.

پاپ همچنین گفت: مارکسیسم و کاپیتالیسم ضربه بزرگی به آمریکای لاتین که دربرگیرنده نیمی از جمعیت 1/1 میلیاردی کاتولیکهای جهان است وارد کرده و مردم به واسطه استفاده از مخدر، الکل و  جلوه های فریب آمیز سعادت و شأن خود را از دست داده اند.

رهبر کاتولیکهای جهان در سخنرانی افتتاحیه پنجمین نشست عمومی کنفرانس اسقفهای برزیل اظهار داشت: مردمان آمریکای لاتین و کارائیب به عنوان فرزند خداوند از حق زندگی کامل و مناسب برخوردار هستند.

به نظر می رسد که تعهد پاپ به فقرا در نظر کشیشهایی که در مناطق بدنام و فقیر آمریکای لاتین فعالیت می کنند مورد استقبال قرار گرفته است، اما پاپ بار دیگر نسبت به ترکیب کار روحانیون با ایدئولوژی هشدار داد.

پاپ که در دهه 1980 به عنوان کاردینال راتزینگر جنبش الهیات لیبرال کشیشها را سرکوب کرد، اظهار داشت: نظامهای مارکسیستی اقتصاد، محیط زیست و روح انسانی را نابود می کنند.

پاپ شب گذشته در آخرین سخنرانی حائز اهمیت پیش از ترک برزیل گفت: مردم بومی چنان از ورود کشیشهای اروپایی استقبال کردند که گویی مدت مدیدی است در سکوت به انتظار دین نشسته اند تا آنها را دربرگرفته و پاک کند.

رهبر 80 ساله کاتولیکهای جهان از کاتولیکهای برزیلی خواست ارزشهای خانواده را حفظ کرده و از بی بندوباری پرهیز کنند.

وی همچنین بار دیگر بر موضع خود مبنی بر مخالفت با سقط جنین و کنترل بارداری تأکید کرد.

کد خبر 485965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha