۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۱

توسط رایزن فرهنگی ایران در تونس صورت گرفت؛

افتتاح کلاس‌های آموزش زبان فارسی در دانشکده زبان‌های خارجی کارتاژ

افتتاح کلاس‌های آموزش زبان فارسی در دانشکده زبان‌های خارجی کارتاژ

میثم فراهانی، رایزن فرهنگی کشورمان در تونس با حضور در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه کارتاژ تونس، اولین دوره کلاس‌های آموزش زبان فارسی را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فراهانی ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه کارتاژ از تحقق وعده رایزنی نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزش زبان فارسی در دانشکده زبان‌های خارجی کارتاژ ابراز خشنودی و از همکاری و مساعدت رئیس دانشگاه و رئیس دانشکده در این زمینه تشکر و قدردانی کرد.

وی زبان فارسی را زبان هنر، ادب، فرهنگ، تمدن و زبان دوم جهان اسلام توصیف کرد و گفت: زبان فارسی همچون گوهری درخشان بر تارک ادبیات و فرهنگ جهان می‌درخشد و جای بسی خوشنودی است که آموزش این زبان در کنار دیگر زبان‌ها در دانشکده زبان‌های کارتاژ  آغاز شده است.

فراهانی در ادامه با تشریح فعالیت‌های رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در حوزه گسترش و آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های تونس، استقبال بسیار خوب دوستداران زبان و ادبیات فارسی را نشان از عمق گرایش آنان به فرهنگ و تمدن ایرانی خواند و ادامه داد: رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری ایران آمادگی دارد در ترم‌های آینده نسبت به برگزاری کارگاه‌های علمی و ادبی با هدف معرفی مفاخر ادب و تمدن ایرانی در دانشکده زبان‌های خارجی کارتاژ اقدام کند.

وی از پخش فیلم‌های ایرانی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب روزهای ادب و فرهنگ ایران و نیز آموزش خط نستعلیق به عنوان برنامه‌های آتی رایزنی در دانشکده زبان‌های خارجی کارتاژ خبر داد.

در ادامه این دیدار هدی بن حمادی، رئیس دانشکده نیز با ابراز خشنودی از آغاز دوره‌های آموزش زبان فارسی در دانشکده مذکور، از پیگیری‌ها و تلاش‌های رایزنی فرهنگی برای تحقق این امر تشکر کرد و گفت: دغدغه مسوولان دانشگاه از سال‌ها پیش تاکنون ایجاد زمینه برای علاقه‌مندان به آموزش زبان فارسی در کنار دیگر زبان‌های این دانشکده بوده است و بسیار خوشحالم که این مهم محقق شد.

وی استقبال اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه از برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی را بسیار خوب توصیف و ابراز امیدواری کرد با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تونس شاهد رشد و ارتقای کمی و کیفی دوره‌های آموزشی مذکور باشیم.

کد خبر 4860024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha