۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۳۶

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد:

تفکر لیبرالی عامل گسترش فساد و آسیب ها در جامعه

تفکر لیبرالی عامل گسترش فساد و آسیب ها در جامعه

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تفکر لیبرال دموکراسی نوعی پستی است، گفت: این تفکر عامل فسادها و آسیب ها در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح یکشنبه در جلسه درس اخلاق طلاب و روحانیون حوزه علیه سفیران هدایت بیرجند بیان کرد: دنیا مرداری بوده که طلب کنندگانش مانند حیوان به یکدیگر چنگ می‌زنند.

وی با بیا اینکه کلمه دنیا پر استعمال ترین واژه بوده که نیاز است تعریف درستی از آن داشته باشیم، افزود: در حال حاضر هر کس با استفاده از افکار خودش این واژه پر استعمال را معنا می‌کند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن بیان کرد: هر آنچه مورد نیاز رشد و شکوفایی انسان است در جهان وجود دارد و منظومه شمسی برای وی کار می‌کند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه اگر امور، اندیشه و سیاست خود را بر این قرار دهیم که به شهوات برسیم، به معنای پرستش دنیا است، گفت: این امر از بلاهای همیشه بشر بوده که در آخرالزمان بیشتر است.

وی با بیان اینکه تفکر لیبرال دموکراسی نوعی پستی است، بیان کرد: پستی به این معنی است که انسان در اختیار منظومه شمسی و داشته‌های دنیا قرار گیرد و این عامل فساد و گسترش آسیب‌ها است.

آیت الله عبادی کار کردن را بهترین عبادت دانست و افزود: در گذشته هم بالاترین عبادت پیامبران اداره جامعه بوده تا دست شیاطین نیفتد.

وی با تاکید بر اینکه باید دنیا را بر اساس تعلیمات حساب شده دین معنی کنیم، افزود: برخی دنیا را به معنای ثروت و برخی عمر معنی می‌کنند اما می‌طلبد در تعریف این واژه نظرات فقها مدنظر باشد تا دچار اشتباه نشویم.

آیت الله عبادی خطاب به افراد حاضر در جلسه بیان کرد: شما موظف هستید در خیر، شر، ثواب و گناه راهسازی کرده و سپس جامعه را به مقصد نهایی دعوت کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید راهی که به مقصد می‌رود و تمامش حکمت است برای مردم تبیین شود، افزود: روحانیون باید راه اصیل دین را به مردم معرفی کنند.

وی بیان کرد: دنیا با هر عنوان باعث غرور می‌شود بنابراین انسان ابزارها را هدف قرار داده و از مقصد اصلی دور می‌ماند.

کد خبر 4860514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha