۷ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۰۵

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین:

۳۹ راه روستایی مسدود شده استان قزوین بازگشایی شد

۳۹ راه روستایی مسدود شده استان قزوین بازگشایی شد

قزوین- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: راه دسترسی ۳۹ روستای استان که بر اثر بارش برف مسدود شده بود تا ساعت ۲۰ امشب چهارشنبه با کمک راهداران این اداره کل بازگشایی شد.

جواد حق لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارش شدید برف در شبانه روز گذشته موجب انسداد راه ۷۱ روستا شده بود که امروز راه ۳۹ مورد از این روستاها بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: با بازگشایی این تعداد، در حال حاضر راه ارتباطی ۳۲ روستای قزوین بسته است و فردا پنجشنبه عوامل و ماشین آلات راهداری برای بازگشایی آنها اعزام می‌شوند.

حق لطفی بیان کرد: در حال حاضر جاده‌های اصلی استان قزوین با وجود سرمای هوا و بارش برف باز است و تردد در آنها جریان دارد.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی راهداران برای خدمت رسانی به مسافران و بازگشایی معابر پوشیده از برف یادآور شد: ۲۶ راهدارخانه به همراه ۳۵۰ راهدار و ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات استان آماده خدمات‌رسانی به مسافران گرفتار در برف و کولاک هستند و مردم می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از نزدیک ترین راهدارخانه مسیر خود اطلاع پیدا کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین یادآور شد: علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

حق لطفی همچنین از رانندگان خواست در فصل سرد سال که احتمال بارش برف و کولاک در جاده‌ها وجود دارد، برای تردد در مسیرهای روستایی تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی افزود: استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه دارد.

به گفته حق لطفی در استان قزوین همچنین، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی و ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر دارد و محورهای آن یکی از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور است.

کد خبر 4864340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha