۷ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۰۹

رئیس اداره امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان یزد:

بیش از ۹۵ هزار نفر در یزد عضو شوراهای دانش‌آموزی هستند

بیش از ۹۵ هزار نفر در یزد عضو شوراهای دانش‌آموزی هستند

یزد ـ رئیس اداره امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان یزد از عضویت بیش از ۹۵ هزار دانش آموز در سراسر استان در شوراهای دانش آموزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین انتظاری روز چهارشنبه در نشستی خبری به مناسبت هشتم اسفندماه، روز امور تربیتی با بیان اینکه مسابقات فرهنگی و هنری ویترین امور تربیتی است، اظهار داشت: امور تربیتی با هدف رشد و شکوفایی دانش آموزان و ایجاد روحیه مشارکت و همکاری بین دانش آموزان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات فرهنگی و هنری هر سال در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته در مرحله آموزشگاه ۱۲۰ هزار دانش آموز در ۷۲ رشته از جمله هنرهای تجسمی، هنرهای دستی، هنرهای آوایی و آهنگ‌های انقلابی، شعر، داستان، فیلم کوتاه و … شرکت کردند و با طی مراحل مختلف، ۱۰۸ دانش آموز از استان یزد در مرحله ملی این جشنواره‌ها برگزیده شدند.

انتظاری یادآور شد: مسابقات ملی پرسش مهر نیز در سطح استان همواره با استقبال معلمان و دانش آموزان برگزار می‌شود و امسال ۱۴ دانش آموز و معلم در این مسابقه حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

رئیس اداره امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل ۷ هزار و ۵۳۷ انجمن شورای دانش آموزی در مدارس استان خبر داد و اظهار داشت: در این انجمن‌ها ۹۵ هزار و ۳۳۱ دانش آموز این استان عضویت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های اردویی و فعالیت ۱۸ اردوگاه دانش آموزی در استان یزد خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار و ۸۱۸ نفر روز دانش آموز به این اردوگاه‌ها اعزام شده‌اند و برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری برای آنها به اجرا درآمده است.

انتظاری همچنین از اعزام سالانه ۲۰۰ دانش آموز زیارت اولی از استان یزد به مشهد مقدس خبر داد و گفت: دانش آموزان مقطع دبیرستان که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده‌اند، به این اردو اعزام می‌شوند.

کد خبر 4864346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha