۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۰۹

مدیر عامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد:

متوفیان فقط تا صحن آزادی در حرم مطهر رضوی طواف می‌شوند

متوفیان فقط تا صحن آزادی در حرم مطهر رضوی طواف می‌شوند

مشهد - مدیر عامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: پیرو دستورالعمل ابلاغی از سوی آستان قدس رضوی، تشییع و طواف متوفیان فقط از محل توقف آمبولانس‌های مرکز اعزام تا ورودی صحن آزادی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت آرامستان، حجت الاسلام حسین مهدوی دامغانی ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس که در محل آرامستان بهشت رضا (ع) برگزار شد، ضمن تاکید بر پیگیری و اجرای راه‌های پیشگیری در سطح آرامستان‌های مشهد اظهار کرد: با توجه به تأکیدات شهردار مشهد در راستای حفظ سلامت شهروندان و همکاران، ضدعفونی ساختمان‌های اداری و محیط‌های آرامستان‌ها باید به صورت مستمر و با دقت انجام پذیرد.

مدیر عامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد افزود: پیرو دستورالعمل ابلاغی از سوی آستان قدس رضوی، به منظور حفظ سلامتی زائرین و مجاورین حضرت رضا (ع) تشییع و طواف متوفیان فقط از محل توقف آمبولانس‌های مرکز اعزام ۱۵۳۰ تا ورودی صحن آزادی (باب السلام) بوده و مراسم خطبه و نماز میت در همان مکان برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته تاکنون در این سازمان گفت: ضدعفونی خودروهای مرکز اعزام آمبولانس پس از پایان هر مأموریت، ضدعفونی مستمر کلیه ساختمان‌ها و محیط آرامستان‌ها و تجهیزات از جمله اقداماتی است که به صورت روزانه انجام می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام مهدوی دامغانی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، استفاده از لباس ویژه «گان» برای همکارانی که مباشرت با پیکر متوفی دارند الزامی بوده و همچنین غیر فعال سازی آبخوری‌ها در سطح آرامستان‌ها جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و نصب چک لیست ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی جهت اطلاع شهروندان نیز در دستور کار قرار گرفته و از روز گذشته اجرایی شده است.

کد خبر 4867231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha