۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۴۱

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس به مهر خبرداد:

سم پاشی ۹۳۰ هکتار از مزارع فارس/ ادامه ریزش ملخ ها تا تیر۹۹

سم پاشی ۹۳۰ هکتار از مزارع فارس/ ادامه ریزش ملخ ها تا تیر۹۹

شیراز- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از سم پاشی ۹۳۰هکتار از مزارع استان فارس برای مقابله با هجوم ملخ ها خبرداد و گفت: سم پاشی با استفاده از پهپاد و سم پاش زمینی ادامه دارد.

حمید دبیری در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: هجوم ملخ‌ها از دوم اسفند در کشور گزارش شد و به دنبال آن در همان روز و در ساعت ۱۸ استان فارس نیز درگیر هجوم ملخ‌ها شد.

وی گفت: در حال حاضر دو شهر لامرد و مهر درگیر این آلودگی هستند و برای جلوگیری از این آلودگی ۹۳۰ هکتار از زمین‌ها با استفاده از سمپاش های زمینی و پهباد سم پاشی شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در مورد خسارات ناشی از حمله ملخ‌ها به مزارع گفت: خسارتی در استان فارس نداشته‌ایم اما ریزش ملخ‌ها ادامه دارد و پیش بینی می‌شود ریزش ملخ‌ها تا تیرماه سال آینده در استان فارس ادامه پیدا کند.

دبیری گفت: عملیات سم پاشی هر روز از ساعت ۴ و ۳۰ صبح تا ساعت ۱۰ صبح در مزارع ادامه دارد و بعد از ظهرها نیز عملیات مبارزه با ملخ‌ها شروع می‌شود.

وی گفت: توصیه ما به کشاورزان این است که به باغات خود سرکشی کنند و سم پاش های خود را تجهیز کنند همچنین با مشاهده ریزش ملخ‌ها به باغات خود، به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

کد خبر 4867975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha