۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۳۱

مدیرکل کمیته امداد خوزستان:

کرونا جشن نیکوکاری را الکترونیکی کرد

کرونا جشن نیکوکاری را الکترونیکی کرد

اهواز- مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا در کشور، پایگاه‌های سیار در میادین و خیابان‌ها نخواهیم داشت و کمک‌ها الکترونیکی دریافت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی موصلی بعدازظهر امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران ضمن گرامی داشت سالروز تأسیس کمیته امداد، اظهار کرد: یکی از راهبردهای کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف است و بر این اساس خانواده‌ها در حوزه «اقتصادی» با کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای خرد حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به طرح‌های مختلف کمیته امداد از جمله طرح اکرام ایتام، محسنین، دریافت صدقه و زکات، افزود: این طرح‌ها صرفاً برای جمع آوری کمک‌های نقدی یا مالی نبوده و هدف کمیته امداد تمرکز بر آثار اجتماعی، فرهنگی و مذهبی طرح‌ها بوده است.

مدیرکل کمیته امام استان خوزستان بیان کرد: جشن نیکوکاری از سال ۶۹ با همکاری و همت مردم و همراهی اصحاب رسانه و بسیج اجرا می‌شود و امروزه به یک جشن ملی تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: اوج هفته احسان و نیکوکاری از ۱۴ اسفند تا ۲۱ اسفند است و شعار جشن امسال «عید را به خانه‌هایشان ببریم» و «شکرانه سلامت» است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود که از ظرفیت‌های صنایع، شرکت‌ها، ادارات و مدارس همواره بهره‌مند شدیم، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا بر بستر الکترونیک این کار را انجام می‌دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان بیان کرد: امسال به دلیل ارتقای شاخص‌های بهداشتی و هم‌راستا با تدابیر ملی برای مبارزه با ویروس کرونا، رویکرد کمیته امداد از روش‌های الکترونیکی و غیرحضوری است.

وی خاطر عنوان کرد: برای کمک‌های امسال همه مردم می‌توانند از درگاه emded.ir، کد دستوری ۸۸۷۷۰۶۱*۱# و شماره‌حساب ۴۴۴۴ نزد بانک ملی استان خوزستان اقدام کنند.

موصلی گفت: سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان کمک نقدی مردم خوزستان برای جشن نیکوکاری بود که در ارزیابی ملی استان سوم را به خود اختصاص دادیم.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه هدف کمیته امداد «مسکن» است که با احتساب مسکن سیل‌زدگان به فضل الهی و عددی معادل یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی را آماده‌سازی می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان بیان کرد: تاکنون ۹۰ درصد از این واحده آماده‌سازی شده و ۱۰ درصد باقیمانده نیز تا پایان فروردین ۹۹ آماده می‌شوند.

وی بیان کرد: ۷۰۵ واحد مسکونی از این تعداد برای سیل‌زدگان و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز برای جامعه کمیته امداد در دیگر شهرهای استان هستند.

موصلی در خصوص جمع آوری کمک‌های نقدی به صورت غیرحضوری برای هفته نیکوکاری در سال جاری گفت: همه خانواده‌هایی که افتخار خدمت‌رسانی به آنها را داریم، شماره‌حساب دارند و کمتر از یک ساعت مبالغ به حساب آنها واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان گفت: پایگاه‌ها و دفاتر کمیته امداد و ۱۴۳ مرکز نیکوکاری در استان خوزستان پذیرای دریافت کمک‌های مردمی هفته احسان و نیکوکاری هستند؛ امسال با توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از راه‌اندازی پایگاه‌های سیار در میادین و خیابان‌ها اجتناب کردیم.

کد خبر 4870478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha