۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹

فرماندار میامی:

مواد ضدعفونی‌کننده برای سطح شهر میامی تأمین‌شده است

مواد ضدعفونی‌کننده برای سطح شهر میامی تأمین‌شده است

سمنان - فرماندار میامی بابیان اینکه تمهیدات لازم برای مدیریت بحران و مقابله با اشاعه ویروس کرونا در سطح شهرستان اعمال‌شده است، گفت: تأمین مواد ضدعفونی‌کننده یکی از این تمهیدات است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ملایری ظهر پنج‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان با محوریت پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس به میزبانی استانداری سمنان، با اشاره به تمهیدات مأخوذه در سطح شهرستان میامی، بیان کرد: ضدعفونی کردن معابر شهری و محل‌هایی مانند پارک‌ها، جایگاه‌های عرضه سوخت و ادارات توسط شهرداری صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه از ساعت ۱۰ صبح فردا جمعه در تمام سطح شهر میامی عملیات ضدعفونی مجدداً انجام خواهد شد، افزود: مواد ضدعفونی‌کننده موردنیاز برای ۱۰ مرحله عملیات گندزدایی در سطح شهر میامی تأمین‌شده است.

فرماندار میامی درباره روستاها و بخشداری‌ها نیز، ابراز کرد: مواد ضدعفونی‌کننده برای تمامی دهیاری‌ها خریداری و در اختیار آن‌ها قرارگرفته است از سوی دیگر نحوه گندزدایی و ضدعفونی کردن مراکز حساس و پرتردد در روستاها به دهیاری‌ها آموزش داده‌شده است.

ملایری نقش مردم و همکاری آن‌ها با نهادهای دولتی و اجرایی و خدماتی در مقابله با ویروس کرونا را مهم قلمداد کرد و افزود: از طریق فضای مجازی به تمام شهروندان که قصد عزیمت به روستاها را داشتند اطلاع‌رسانی لازم شده است که موقتاً از سفرهای غیرضروری به روستاها خودداری کنند.

وی در ادامه گفت: تمام بازارچه‌ها، روز بازارها، جشنواره‌ها و همایش‌ها تا اطلاع ثانوی در سطح شهرستان میامی لغو و این موضوع به تمام دهیاران نیز ابلاغ‌شده است و از سوی دیگر دستورات لازم برای عدم برگزاری مراسم و مجالس شامل عزا، ختم، جشنواره‌ها، عروسی‌ها، محافل قرآنی و … نیز صادرشده است.

فرماندار میامی ضمن بیان اینکه گشت‌های نظارت بهداشتی با همکاری مرکز بهداشت و درمان شهرستان صورت گرفته است، ابراز کرد: چادرهای امدادی هلال‌احمر نیز از دهم اسفندماه در ورودی‌های شهر میامی تعبیه‌شده و به مردم درباره بیماری کرونا اطلاع‌رسانی می‌کنند.

ملایری از بهره‌گیری ظرفیت روحانیان و مبلغان دینی درزمینهٔ مقابله با ویروس کرونا و همچنین آگاه‌سازی مردم به‌خصوص در روستاهای میامی نیز خبر داد و گفت: روحانیان سطح شهر و حومه با حضور نماینده شبکه بهداشت و درمان، در خصوص اطلاع‌رسانی به مردم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.

کد خبر 4870924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha