۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۴۴

با نگاهی به نقشه‌های هواشناسی؛

آسمان استان سمنان نیمه‌ابری است/ هوا گرم‌تر می‌شود

آسمان استان سمنان نیمه‌ابری است/ هوا گرم‌تر می‌شود

سمنان - نگاهی به نقشه‌های هواشناسی آسمان استان سمنان را نیمه‌ابری همراه با وزش باد نشان می‌دهد اما از فردا آسمان غالب نقاط استان صاف و آفتابی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که هم‌زمان با روز یکشنبه آسمان غالب نقاط استان سمنان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید گزارش‌شده است هم‌اکنون دمای مرکز استان ۱۶ درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان طی امروز و فردا به ترتیب ۱۷ و سه و ۱۵ و پنج درجه بالای صفر خواهد بود.

نقشه‌های هواشناسی همچنین نشان می‌دهند که از فردا آسمان استان سمنان صاف و آفتابی خواهد بود و تنها پدیده غالب هواشناسی وزش باد است. دمای هوا هم‌اکنون در شاهرود ۱۳ درجه بالای صفر گزارش‌شده و آسمان نیمه‌ابری است. از فردا هوای شاهرود نیز مانند دیگر نقاط استان گرم‌تر خواهد شد.

دامغان آسمان نیمه ابری دارد

شرایط در دامغان نیز مشابه است با این تفاوت که دمای کنونی دیار صددروازه ۱۶ درجه بالای صفر اعلام‌شده و این شهرکمی از شاهرود گرم‌تر است. وزش باد با سرعت ۲۳ کیلومتر بر ساعت تنها پدیده غالب جوی در این شهرستان است.

دماسنج‌ها در میامی بر روی عدد ۱۳ ایستاده‌اند آسمان نیمه‌ابری است و فردا از میزان ابرها کاسته می‌شود تا درنهایت روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آفتابی و گرمی برای میامی پدید آید. هم‌اکنون رضوان با هفت درجه سردترین بخش استان سمنان است.

کاهش ابرها در گرمسار و آرادان

گرمسار و ایوان کی تقریباً شرایط مشابهی دارند دمای این دو شهرستان همسایه ۱۷ درجه بالای صفر است و هر دو شهرستان آسمانی نیمه‌ابری را مشاهده می‌کنند که البته فردا از میزان ابرها کاسته می‌شود.

درنهایت باید گفت امروز آسمان استان سمنان نیمه‌ابری است اما فردا کم‌کم از میزان ابرها کاسته شده تا درنهایت آسمان کاملاً صاف و آفتابی شود. میانگین دمای هوای استان هم‌زمان با ظهر یکشنبه ۱۵ درجه بالای صفر است.

ترافیک روان جاده‌ها

وضعیت جاده‌ها نیز عادی اعلام‌شده و ترافیک روان در بین شهرهای استان سمنان در جریان است. مسیرهای مبادی ورودی و خروجی استان به دلیل شیوع ویروس کرونا به روی افراد غیربومی و مسافران بسته است در نتیجه شرایط عادی در راه‌ها دیده می‌شود.

هرچند هنوز بسیاری از مردم توصیه‌های پزشکی را جدی نگرفته و راهی جاده‌ها برای تفریح در این روز تعطیل‌شده‌اند اما مکان‌های گردشگری استان سمنان ازجمله جنگل ابر و ده‌ها مکان دیگر به روی گردشگران مسدود هستند.

کد خبر 4872960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha