۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۲۰

به منظور پیشگیری از ازدحام و شیوع کرونا؛

مسیرهای منتهی به آرامستان‌ها مسدود میشود/تعطیلی مراسمات پایان سال

مسیرهای منتهی به آرامستان‌ها مسدود میشود/تعطیلی مراسمات پایان سال

خرم‌آباد- مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا لرستان از مصوبه این ستاد مبنی بر لزوم تعطیلی مراسمات و سنت‌های پایان سال در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدحسین فتایی امروز دوشنبه در سخنانی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در لرستان گفت: با توجه به نزدیکی ایام پایان سال و سنت حضور مردم در آرامستان ها و ازدحام زیاد جمعیت در این نقاط، مقرر شد صدا و سیمای استان با همکاری رسانه‌ها و فضای مجازی، اطلاع‌رسانی لازم در خصوص تعطیلی این مراسمات را انجام داده و همچنین شهرداری‌ها با کمک نیروی انتظامی ضمن نصب بنر با مضمون ممانعت از حضور در آرامستان ها، تمامی مسیرهای منتهی را در دو پنج شنبه و جمعه آخر سال و همچنین روز تحویل سال نو و چهار شنبه سوری مسدود کرده و به افراد و خودروها به هیچ عنوان حق تردد ندهند.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر گردید اطلاع‌رسانی از طریق بلندگو در معابر و اماکن شهری و روستایی با استفاده از خودروهای شهرداری‌ها و نیروی انتظامی، همچنان ادامه داشته و از خودروهای ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها برای ضد عفونی اماکن و معابر استفاده شود.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا لرستان افزود: شرکت نفت و شرکت گاز موظف شده‌اند به جایگاه‌داران اعلام کنند که بصورت مستمر تجهیزات، پمپ‌ها و … را در جایگاه‌های عرضه سوخت بر اساس دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی، ضد عفونی کرده و نظارت لازم را اعمال کنند، همچنین اقلام مورد نیاز این کار توسط سازمان صمت تأمین شود.

فتایی با اشاره به اینکه پیمانکاران پروژه‌های عمرانی می‌بایست به صورت مستمر کارگاه‌های تحت قرارداد خود را ضدعفونی کنند، اظهار داشت: همه اماکن زیارتی و مذهبی که محل تجمع افراد است تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و در این خصوص فرمانداران شهرستان‌های استان با همکاری اوقاف پیگیری کنند که تعطیلی اماکن زیارتی استان از طریق شبکه افلاک و همچنین صدا و سیمای استان‌های ایلام و کرمانشاه به زائرینی که قصد زیارت اماکنی همچون امامزاده محمد و امامزاده ابوالوفا کوهدشت را دارد رسانده شود.

وی اظهار داشت: فرمانداری بروجرد در اسرع وقت با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل صمت پیگیری کند تا شرایط لازم جهت تولید ماسک توسط شرکت‌های زاگرس پوش و نساجی بروجرد فراهم شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطر نشان کرد: کلیه فرمانداران استان با هدف کاهش ترددهای غیرضروری، ضمن رایزنی با اصناف، در خصوص تعطیلی داوطلبانه آن دسته از اصنافی که امکان پذیر است اقدام کنند.

کد خبر 4874131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha