۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۳۴

مدیر آبفار تویسرکان خبر داد:

اصلاح بیش از ۷هزار متر شبکه آبرسانی روستاهای تویسرکان در سال جاری

اصلاح بیش از ۷هزار متر شبکه آبرسانی روستاهای تویسرکان در سال جاری

همدان - مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان از اصلاح ۷ هزار و ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی در برخی روستاهای تابعه این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد الوندی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان در سال جاری گفت: در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مشترکین، در حوزه توسعه شبکه‌های آبرسانی نسبت به اجرای ۲ هزار و ۷۰۰ متر خط انتقال در روستای رودآور به منظور تأمین آب شرب روستا از شبکه شهری اقدام شد ضمن اینکه در روستای آرتیمان نیز توسعه شبکه به متراژ ۲۰۰ متر عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه تعمیر و بازسازی مخازن نیز اقداماتی انجام شد؛ عنوان کرد: در بازه زمانی مذکور تعمیر و بازسازی مخازن روستاهای آرتیمان، قشلاق پوست شوران، تعمیر مخزن روستا و ایستگاه پمپاژ روستای باباپیرعلی نیر صورت گرفت.

الوندی افزود: همچنین اجرای پروژه مجتمع فتح آباد به منظور تأمین آب شرب روستاهای فتح آباد، حاجی تو و یعقوب آباد در ابتدای سال جاری کلید خورد که بر همین اساس ساخت مخزن ایستگاه پمپاژ، فنس کشی و اجرای ۳ هزار و ۵۰۰ متر خط پمپاژ و اجرای خط برق ایستگاه پمپاژ مجتمع فتح آباد تا کنون انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اجرای پروژه‌های تأمین آب شرب، حفر و تجهیز چاه، لایروبی چشمه و قنات در شش ماهه ابتدایی سال ۹۸ نسبت به حفاری دو حلقه چاه در روستاهای گشانی و آرزووج اقدام شد؛ اظهار کرد: در همین رابطه پس از کول گذاری، چاه به بهره برداری خواهد رسید ضمن اینکه بهسازی چشمه پایین دست روستای گشانی نیز انجام شده است.

الوندی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر اجرای شبکه و خطوط انتقال، تعویض شبکه و خطوط انتقال روستاهای قلقل و کهنوش نیز در دست اقدام است ضمن اینکه تاکنون تعویض ۸ هزار متر خطوط شبکه، ۳ هزار و ۵۰۰ متر خطوط انتقال چشمه روستای قلقل، ۶ هزار متر خطوط شبکه و ۵ هزار متر خطوط انتقال چشمه روستای کهنوش نیز انجام شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان همچنین بیان کرد: در بازه زمانی مذکور تعویض ۳ هزار متر خطوط شبکه روستای تقی آباد، تعویض خط پمپاژ و خط انتقال روستای آریکان به منظور ارتقا کیفیت آب شرب روستا انجام شده است.

وی در ادامه به حفاری قنات روستای شهرستانه به منظور ارتقا سیستم آبرسانی، تعویض لوله‌های چشمه روستای مذکور به طول ۱۷۰۰ متر اشاره کرد و گفت: در سال جاری، در روستای جرا نسبت به بهسازی ۳ دهنه چشمه، اجرای ۱۲۰۰ متر خط پمپاژ و ۴ هزار متر خط انتقال چشمه‌های روستای جرا اقدام شد ضمن اینکه اجرای ۴ هزار متر خط چشمه روستای سهام آباد، خط قنات به چاه سهام آباد به متراژ ۴۰۰ متر، اجرای یک هزار متر خط پمپاژ و اجرای خط انتقال چشمه روستای مین آباد به متراژ ۴۰۰ متر نیز در بازه زمانی مذکور عملیاتی شد.

محمد الوندی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اصلاح شبکه‌های آبرسانی نیز توضیح داد: در این زمینه نسبت به اصلاح یک هزار و ۲۰۰ متر خطوط شبکه در روستای سیدشهاب، ۴ هزار متر در روستای فریازان، ۳۰۰ متر در روستای باباپیرعلی، ۶۰۰ متر در روستای باباپیر، ۲۰۰ متر در روستای آرزووج و ۸۰۰ متر روستای کریم آباد اقدام شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده پس از وقوع حوادث مترقبه و غیر مترقبه شامل سیل و سرقت و … بیان کرد: در شرایط مذکور نسبت به لایروبی و آواربرداری چاه روستای کرزان اقدام شد که این چاه بر اثر بارش‌های سیلابی فروردین ماه تخریب شده بود که طی ساعات اولیه وقوع حادثه، با تلاش و کوشش مجدانه این امور، چاه روستا لایروبی و تجهیز شد.

الوندی همچنین از سرقت ترانس برق چاه مجتمع میانده-حمیل آباد در فروردین ماه سال جاری خبر داد و گفت: این شرایط موجب ایجاد اختلال در سیستم آبرسانی روستاهای مجتمع شده بود که در همین راستا طی ۲۴ ساعت اولیه وقوع حادثه نسبت به تأمین ترانس برق و آبرسانی به روستاهای تحت پوشش مجتمع اقدام شد.

کد خبر 4874356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha