۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴

رئیس کل دادگستری هرمزگان:

مردم حتی المقدور از مراجعه حضوری به واحدهای قضایی خودداری کنند

مردم حتی المقدور از مراجعه حضوری به واحدهای قضایی خودداری کنند

بندرعباس - رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: مردم حتی المقدور از مراجعه حضوری به واحدهای قضایی خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صالحی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم اتخاذ تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی ثنا و دیگر سامانه‌های برخط دادگستری هرمزگان بدون نیاز به مراجعه حضوری از آخرین وضعیت پرونده خود مطلع شوند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به لزوم اتخاذ تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: دادگستری استان هرمزگان به عنوان دادگستری پیشرو در استفاده از ابلاغات الکترونیک در سطح کشور، با هدف کاهش مراجعات حضوری مردم، اقدام به راه اندازی، تجهیز و فعال سازی دفاتر خدمات الکترونیک در تمامی حوزه‌های قضائی و شهرستان‌های استان و همچنین بسط و گسترش سامانه‌های خدمات برخط نموده است.

وی تصریح کرد: طرفین هر پرونده می‌توانند به جای حضور فیزیکی لوایح مربوط به مطالب، مستندات و دلایل خود را به صورت غیر حضوری از طریق دفاتر خدمات قضائی به محاکم مورد نظر ارسال نمایند و مواردی که به تشخیص قاضی رسیدگی کننده ضرورت حضور محرز باشد به نحو مقتضی به طرفین اعلام خواهد شد.

این مقام قضائی از مردم خواست حتی المقدور از مراجعه حضوری به واحدهای قضائی خودداری نمایند و یادآور شد: حضور طرفین دعوی در مراجع قضائی فقط در صورت تشخیص ضرورت از جانب قاضی مربوطه می‌باشد.

صالحی در ادامه افزود: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی ثنا و بدون مراجعه حضوری از آخرین وضعیت پرونده خود مطلع شوند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: طیف متنوعی از خدمات الکترونیک برای مردم از طریق بخش «خدمت رسانی غیر حضوری» پرتال دادگستری استان هرمزگان به آدرس‌های http://dadgostari-hr.ir و http://dadhrm.ir/ قابل دسترس است.

کد خبر 4874680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha