۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰

پیگیر تمرینات خارج از اردو؛

میررحیمی: وضعیت آمادگی کمانداران را به صورت مجازی پیگیری می‌کنم

میررحیمی: وضعیت آمادگی کمانداران را به صورت مجازی پیگیری می‌کنم

سرمربی تیم ملی تیروکمان با تاکید بر اینکه اردونشینان این تیم به صورت انفرادی پیگیری تمرینات‌شان هستند، گفت: به صورت مجازی در جریان تمرینات و شرایط آمادگی آنها قرار می‌گیرم.

مجید میررحیمی در گفتگو با خبرنگار مهربا اشاره به اینکه «کرونا» باعث لغو مرحله نخست کاپ آسیا در تایلند (اسفندماه) و مرحله دوم  کاپ جهانی در چین (اردیبهشت ماه ۹۹) شد، گفت: با این حال روند تمرینات تیم ملی تیروکمان و اردونشینان این تیم لغو نشده است اگرچه به خاطر مقابله با ویروس کرونا مجبور هستیم با شرایطی خاص پیگیر این تمرینات باشیم.

وی با بیان اینکه اعضای تیم ملی تیروکمان در منزل خود یا هر فضایی که استانداردهای بهداشتی لازم را برای مقابله با کرونا داشته باشد، تمرینات‌شان را دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: کمانداران تمرینات بدنی و کار با کمان را دنبال می کنند اما مسئله‌ای که خیلی حائز اهمیت است اینکه آنها از شرایط تمرین گروهی و مسابقه تصویرسازی داشته باشند و با این تصویر تمرینات‌شان را انجام دهند. این موضوع به لحاظ روانی تاثیر زیادی می تواند داشته باشد.

سرمربی تیم ملی تیروکمان تصریح کرد: در کل ۹ نفر از کمانداران با این شرایط تمرین می کنند. هر شب در گروهی که ویژه همین شرایط تشکیل شده، از آنها گزارش کار می گیریم و برنامه تمرینی‌شان را ارائه می دهیم. در کل اینکه از طریق فضای مجازی پیگیری وضعیت کمانداران هستم. در صورت نیاز به چک شدن، آنها فیلمی از تمرینات‌شان برایم می فرستند تا طبق آن ارزیابی شوند.

میررحیمی تاکید کرد: کمانداران در محل سکونت‌شان پیگیر تمرینات هستند. آنها در صورت وجود شرایط در منزل شخصی تمرین می کنند و در غیر اینصورت هم در یک محل مورد تایید برنامه ها را اجرا می کنند. درست است که اماکن ورزشی تعطیل هستند اما رئیس فدراسیون (غلامرضا شعبانی بهار) با اداره کل ورزش استان یا شهرستان کمانداران هماهنگی لازم را انجام داده تا در طول روز یکی از سالن ها برای چند ساعت در  اختیارشان گذاشته شود.

وی با تاکید بر اینکه کمانداران تیم ملی روزانه ۳ ساعت تمرین می کنند، تصریح کرد: از آنجایی که کمانداران به صورت انفرادی و در محل های ضدعفونی شده تمرین می کنند، خطری سلامت‌شان را تهدید نمی کند. در کل اینکه تمرین در این شرایط خیلی شبیه اردو و برنامه های آن نیست اما از استراحت مطلق و هیچی بهتر است. به هر حال باید کاری کنیم که اردونشینان اگر پیشرفتی در آمادگی ندارند حداقل افت هم نداشته باشند.

میررحیمی در مورد این شرایط تمرینی و اینکه تا چه زمان ادامه خواهد داشت نیز یادآور شد: اصلا مشخص نیست. تا وقتی که ویروس کرونا سلامت ورزشکاران را تهدید کند چاره ای نداریم جز اینکه با همین روال تمرین داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی تیروکمان در مورد رویدادهایی پیش روی این تیم نیز گفت: در مورد مسابقات لغو شده کاپ آسیا و جهانی هنوز زمان جدید اعلام نشده است. بنابراین فعلا مسابقات جهانی و انتخابی المپیک را داریم که خردادماه در آلمان برگزار می شود. باید با بهترین آمادگی ممکن در این رویداد شرکت داشته باشیم تا بتوانیم از فرصت باقی مانده برای کسب سهمیه المپیک استفاده کنیم.

کد خبر 4874823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha