۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۰۴

توسط خانه کتاب

«سرخپوست‌ها»ی حامد ابراهیم‌پور برترین مجموعه شعر بهمن‌ ۹۸ شد

«سرخپوست‌ها»ی حامد ابراهیم‌پور برترین مجموعه شعر بهمن‌ ۹۸ شد

مجموعه «سرخپوست‌ها» سروده حامد ابراهیم‌پور توسط موسسه خانه کتاب به عنوان برترین مجموعه شعر منتشر شده در بهمن ۱۳۹۸ انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه شعر «سرخپوست‌ها»، سروده حامد ابراهیم‌پور، توسط خانه کتاب به عنوان برترین مجموعه شعر در بهمن ۱۳۹۸ انتخاب شد. این کتاب را انتشارات آنیما با شمارگان هزار نسخه، ۱۰۸ صفحه و بهای ۱۷ هزار تومان منتشر کرده است. بنا به اعلام روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب در بهمن ماه ۱۳۹۸ در گروه ادبیات زیرشاخه‌های تاریخ و نقد ۲۹ کتاب، متون قدیم ۴۱ کتاب، ادبیات عربی ۶ کتاب، نثر معاصر ۸۷ کتاب، شعر معاصر ۱۷۷ کتاب، ادبیات زبان‌های دیگر ۶۶ کتاب از سوی داوران بررسی شده است

«سرخپوست‌ها» بیستمین کتاب منتشر شده ابراهیم‌پور، شامل غزل، مثنوی و چهارپاره‌هایی است که طی سال‌های ۹۴ تا ۹۷ سروده شده‌اند. او در این کتاب تلاش کرده تا به مخاطب عام نزدیک شود. ابراهیم‌پور در این مجموعه از بازی‌های زبانی که در آثار پیشینش به چشم می‌خورد و همچنین نوآوری‌های فرمی و ارجاعات برون متنی، کمی فاصله گرفته است تا با این کار دایره مخاطبان کتاب گسترده‌تر شود. البته مخاطبان قدیمی آثار ابراهیم‌پور نیز با «سرخپوست‌ها» همراه خواهند بود.

حامد ابراهیم پور از جمله غزلسرایان نوپرداز ایرانی و از مهم‌ترین چهره‌های غزل معاصر از دهه ۷۰ به بعد است. تجربیات او و دیگر هم نسلانش در مضامین و ساختار غزل به تحولات مهمی در این قالب زیبای کهن انجامید.

از سروده‌های حامد ابراهیم پور پیشتر کتاب‌هایی چون «ما خاطره‌های ترسناکی داریم»، «براندویی که عرقگیر خیس پوشیده»، «دروغ‌های مقدس»، «نگذار نقشه‌ها وطنم را عوض کنند»، «یک مرد بی‌ستاره آبانی»، «با دست من گلوی کسی را بریده‌اند»، «مرده‌ها خواب نمی‌بینند»، «به هزار دلیل دوستت دارم»، «آوازهای از طبقه سوم»، «دور آخر رولت روسی» و «آلن دلون لاغر می‌شد و کتک می‌خورد» منتشر شده است.

کد خبر 4875715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha