۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

راز مصونیت نهبندان از کرونا ویروس/مردم و مسئولان در میدان مبارزه

راز مصونیت نهبندان از کرونا ویروس/مردم و مسئولان در میدان مبارزه

بیرجند- فرماندار نهبندان گفت: تاکنون در راستای جلوگیری از ویروس کرونا در شهرستان اقدامات زیادی انجام شده و عزم همگانی شکل گرفته است.

مجید بیکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در نهبندان بیان کرد: سه نقطه از مبادی ورودی شهرستان شامل زاهدان، زابل و شهداد، توسط تیم‌های بهداشتی و هلال احمر کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه در این ورودی‌ها سلامت مسافران پایش می‌شود، اظهار کرد: با توجه به پیش رو بودن ایام عید از شهروندان خواستاریم از سفرهای نوروزی خودداری کنند.

بیکی ادامه داد: دهیاران مجاب شده‌اند که از طریق تماس تلفنی با همشهری‌ها و استفاده از بستر فضای مجازی در راستای ماندن افراد در خانه و عدم ورود به نهبندان اقدام کنند.

پلمب یک واحد نانوایی متخلف

فرماندار نهبندان از نظارت بر چگونگی رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط نهادها و ادارات و اقدامات انجام شده در بانک‌ها و اماکن عمومی خبر داد و افزود: در حال حاضر مکان‌هایی مانند بانک و پمپ‌های بنزین روزانه ضدعفونی می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی به طور روزانه و معابر عمومی سه روز در هفته ضدعفونی می‌شوند.

بیکی با بیان اینکه نانوایی‌ها موظف شده‌اند یک نفر را ویژه اخذ پول و استفاده از دستگاه پوز بکارگیری کنند، گفت: همچنین مقرر شده هر جایگاه سوخت‌گیری توصیه‌های بهداشتی را نصب کرده و دستکش مورد نیاز شهروندان را در محل قرار دهند.

وی با بیان اینکه یک تیم نظارتی برای پایش این اقدامات تشکیل شده که به طور روزانه و مستمر بازرسی‌هایی انجام می‌دهد، افزود: تاکنون یک واحد نانوایی به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و یک واحد رستوران در یکی از مجتمع‌های بین راهی پلمب شده است.

روستاییان غربالگری می‌شوند

فرماندار نهبندان با اشاره به وجود روستاهای مرزی و محروم در نهبندان بیان کرد: توزیع مواد ضدعفونی با همکاری سپاه و بسیج و آموزش روستاییان از جمله اقدامات انجام شده است.

وی خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی به صورت مستمر فعال بوده و پاسخگوی سوالات مردمی هستند، گفت: امید است با همکاری هر چه بیشتر از سوی مردم شاهد از بین رفتن این ویروس منحوس باشیم.

بیکی از اجرای طرح غربالگری روستاییان خبر داد و اظهار کرد: همچنین مسافران ورودی به روستاها از طریق شوراها و دهیاری‌ها پایش شده‌اند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از ویروس کرونا در نهبندان نداشته‌ایم، افزود: موارد مشکوکی به این ویروس داشته‌ایم که پاسخ آزمایش آنها منفی بوده است.

بیکی بیان کرد: خوشبختانه مردم شهرستان در اجرای طرح‌ها و با عمل به توصیه‌های مسئولان همکاری خوبی داشته‌اند و امید است این شرایط ادامه یابد.

کد خبر 4876549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha