۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۴۰

قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز خبر داد:

دانشجویان خارجی دانشگاه شیراز به کشورشان برگشتند

دانشجویان خارجی دانشگاه شیراز به کشورشان برگشتند

شیراز- قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز گفت: از حدود ۱۰۰ نفر دانشجوی خارجی این دانشگاه تنها ۲ نفر در کشور هستند و مابقی به کشور مبدا بازگشتند و این دو نفر تحت نظر هستند و مرتب رصد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا افشاری فر شنبه در نشست خبری پیرامون مقابله با کرونا در دانشگاه شیراز در رابطه با دانشجویان خارجی گفت: از حدود ۱۰۰ نفر دانشجوی خارجی این دانشگاه تنها ۲ نفر در کشور هستند و اکثراً به کشور مبدا بازگشتند و این دو نفر تحت نظر هستند و مرتب رصد می‌شوند.

وی افزود: این ویروس اولین و آخرین خطر نیست، بنابر این کارگروه فراورده‌های تولید بیولوژیک دانشگاه شیراز باید مورد حمایت قرار گیرد.

افشاری فر درباره طراحی این ویروس توسط یک کشور، گفت: بیوتروریسم وجود دارد و در بسیاری از کشورها آزمایشگاه‌های ایزوله ای وجود دارد که روی این ویروس‌ها کار می‌کنند، اما درخصوص ویروس کرونا هنوز اثبات نشده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز از تمهیدات لازم برای برگزاری کلاس‌ها برای تمامی اساتید به شکل برخط و غیر برخط خبر داد و گفت: دانشجویان می‌توانند از ضبط شدن محتوای کلاس‌ها استفاده کنند.

افشاری فر تاکید کرد: تغییر تقویم آموزشی بستگی به روند پیشرفت این ویروس دارد تا کمترین آسیب را متوجه دانشجویان کند، این درحالیست که کلاس‌های جبرانی پیش بینی کردیم و ضبط شده و در اختیار دانشجویان است.

وی تغییر احتمالی تاریخ آزمون‌ها را منوط به روند پیشرفت کرونا دانست و افزود: در استان فارس آمادگی داریم به محتوای آموزشی دیگر دانشگاه‌ها کمک کنیم.

کد خبر 4877850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha