۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۵۹

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری خبر داد

فعالیت ۲۱ پایگاه امداد و نجات در چهارمحال و بختیاری

فعالیت ۲۱ پایگاه امداد و نجات در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۲۱ پایگاه امداد و نجات در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد مرتضوی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ پایگاه امداد و نجات به صورت ۲۴ ساعته در استان در حال فعالیت است.

وی افزود: برای تعطیلات ایام نوروز نیز نیروهای امدادی آمادگی کامل برای مقابله با حوادث احتمالی را دارند و انبارهای امدادی نیز متناسب با حوادث احتمالی دپو شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۶۰۰ امدادگر به تجهیزات امدادی تجهیز شده و امید است شاهد حادثه‌ای نباشیم.

وی گفت: در شبکه سامانه مرکز عملیات کنترل از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۶۲ حادثه اعم از آتش سوزی، برف و کولاک و سیل ثبت شده است.

وی بیان کرد: ۴۲ مورد حادثه غرق شدگی نیز ثبت شده که این تعداد آمار بالایی را نشان می‌دهد و امدادگران استان با تحمل سختی جان خود را به خطر انداختند تا غرق شدگان را از رودخانه‌های استان بیرون آورند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری ۳۴۵ حادثه جاده‌ای و ۷۸ حادثه امداد کوهستان را از دیگر حوادث سال جاری عنوان کرد و گفت: ۱۰۵ هزار و ۳۶۹ حادثه در استان در سال جاری داشتیم که بیشتر در سیل آسیب دیدند.

وی گفت: نجات یافتگان ۹۷۹ مورد بوده که ۳۸۸ نفر به بیمارستان انتقال یافتند.

وی بیان کرد: دو هزار و ۴۰۰ نفر در سالجاری در این استان اسکان اضطراری شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و ۵۲۸ تیم عملیاتی شامل نیروهای عملیاتی امدادگران داوطلب به مناطق آسیب دیده نیز اعزام شدند.

کد خبر 4881813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha