۲۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۵۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان:

مسجدی ها از فضای مجازی برای پخش دعا و نیایش بهره ببرند

مسجدی ها از فضای مجازی برای پخش دعا و نیایش بهره ببرند

اهواز ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان به مردم مسجدی توصیه کرد به دلیل ممنوعیت برگزاری تجمعات از بستر فضای مجازی برای پخش دعا و نیایش جمعی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن سال جدید، اظهار کرد: برای همه مردم کشورمان آرزوی سلامتی می‌کنم و در آستانه سالروز شهادت امام کاظم (ع) باب‌الحوائج، از خدا می‌خواهیم به حق این امام بزرگوار، این شر بزرگ و بیماری را از سر مردم کم کند.

وی افزود: طی نامه‌ای که از استاندار خوزستان دریافت کرده‌ایم، از تاریخ ۲۵ اسفندماه تمامی اجتماعات و مراسمات مذهبی که شامل نماز جماعت هم می‌شود، در مساجد و حسینیه‌های سراسر استان باید تعطیل شود و از این امور ممانعت جدی به عمل بیاید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، این تصمیم هم از جمله تصمیماتی است که با توجه به شرایط فعلی لازم‌الاجراست و عمل به این تصمیمات، رزمندگی در جبهه جنگ بیولوژیک است. این روزها ظرفیت‌های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی مانند هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی پای کار هستند و خود سازمان نیز از این امور حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: رویکرد ما در شرایط فعلی این است که کارکرد مساجد باید توسعه و تغییر پیدا کند، عزیزان مسجدی می‌توانند از بستر فضای مجازی برای پخش ادعیه سفارش شده مانند دعای هفتم صحیفه سجادیه، دعای مجیر و زیارت عاشورا استفاده کنند که به این‌ها می‌توان بحث معرفت‌افزایی و بیان مناقب اهل بیت (ع) را نیز اضافه کرد که البته صدا و سیما نیز در این جهت می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام نبی‌زاده بیان کرد: در انتها از رسانه ملی و شبکه استانی تقاضا دارم به مسئله «آرامش‌بخشی معنوی به مردم» اهتمام بیشتری بورزند که این مهم از طریق پخش دعاها، زیارت‌ها و مطالب معرفت‌افزا از محل مساجد و اماکن متبرکه، میسر می‌شود که این پیشنهاد نیز هست که با توجه به تعطیلی اماکن متبرکه، صدا و سیما می‌تواند برنامه‌های تحویل سال را از این فضاها پخش کند.

کد خبر 4882745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha