۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۰:۴۱

برداشت غلات در خراسان جنوبی آغاز شد

برداشت غلات در خراسان جنوبی آغاز شد

خراسان جنوبی - خبرگزاری مهر : رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز کار برداشت غلات از‪ سطح ۳۶‬هزار و ‪۴۰۰‬هکتار مزرعه زیر کشت گندم و ‪ ۱۶‬هزارهکتار مزرعه کشت جوی نهبندان خبر داد.

علی اکبر تناکی در گفتگو با خبرنگار مهر پیش ‌بینی نمود از این میزان سطح زیر کشت بیش از ۱۰۰هزار تن گندم و۴۸هزار تن جو برداشت شود.

وی ادامه داد : در سال جاری از ۵۱ دستگاه کمباین و ۱۴۷دستگاه دروگر در برداشت غلات استفاده می شود.

تناکی گفت : امیدواریم امسال با توجه به نزولات آسمانی مناسب، متوسط عملکرد گندم و جو در خراسان جنوبی از ۲۵۰۰کیلوگرم به۳۰۰۰کیلوگرم در هکتار افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بکارگیری ۳۴ ناظر و استفاده از بذرکارهای مختص زمین های شور را از مهمترین عوامل افزایش تولید ذکر کرد.

وی تاکید کرد : از مجموع سطح زیر کشت غلات در خراسان جنوبی هزار و 456 ‬هکتار گندم و۷۵۹هکتار جو به مزارع تکثیر بذری در طبقات مختلف گواهی شده مادری و پرورشی اختصاص دارد که علاوه بر تامین نیاز بذر استان بخش قابل توجهی از این میزان بذر تولیدی به استان های دیگر کشور صادر می‌شود.

تناکی خاطر نشان کرد : با توجه به اهمیت بذر در افزایش تولید محصولات کشاورزی، پنج نفر کارشناس ناظر جهت نظارت بر مزارع تکثیر بذری بکار گرفته شده ‌اند.

وی افزود : با توجه به خرده ‌مالکی و پایین بودن سطح دانش فنی کشاورزان لازم است حداقل ۲۰نفر کارشناس ناظر در سال آینده از طریق وزارت جهاد کشاورزی به سهمیه استان خراسان جنوبی اضافه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد : به منظور حمایت از کشاورزان در سال زراعی جاری ۱۳هزار و ۱۰۰تن انواع کود ازته و ۵۲۴۰ تن انواع کود فسفاته و ۱۰۴۸تن انواع کود پتاسه، همراه بیش از ۱۰۰۰تن انواع بذور اصلاح شده در اختیار کشاورزان قرار گرفته است .

کد خبر 488356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha