۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۲۵

در گفتگو با مهر مطرح شد:

فعالیت ۱۲۷ ایستگاه هواشناسی در کرمانشاه/ ۱۶ ایستگاه برخط است

فعالیت ۱۲۷ ایستگاه هواشناسی در کرمانشاه/ ۱۶ ایستگاه برخط است

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از فعالیت ۱۲۷ ایستگاه هواشناسی در این استان خبر داد.

محمد خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز جهانی هواشناسی اظهار داشت: استان کرمانشاه در مجموع دارای ۱۲۷ ایستگاه شامل پنج ایستگاه سینوپتیک اصلی، هفت ایستگاه سینوپتیک تکمیلی، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۱۴ ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه جو بالا، یک ایستگاه رادار، یک ایستگاه سنجش غبار و آلودگی هوا، چهار ایستگاه جاده‌ای، یک ایستگاه جامع فرودگاهی و ۹۲ ایستگاه باران‌سنجی است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۲۷ ایستگاه هواشناسی استان مجهز به ایستگاه خودکار هواشناسی است که از این میان ۱۶ ایستگاه به شبکه بر خط سازمان هواشناسی متصل است و اطلاعات آنها به صورت ۱۰ دقیقه‌ای در این ایستگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود.

خسروی تصریح کرد: درصدد خرید و راه اندازی هفت ایستگاه خودکار و تجهیزات ارتباطی لازم طی سال آینده هستیم که در این راستا ایستگاه‌های سرپل ذهاب، اسلام‌آبادغرب و روانسر به ایستگاه خودکار مجهز و ایستگاه‌های خودکار سنقروکلیایی، گیلان‌غرب، صحنه و ایستگاه جنوب کرمانشاه (دانشگاه آزاد اسلامی) ارتقا یافته و به ایستگاه خودکار جدید مجهز خواهند شد.

وی عنوان کرد: با این تغییرات ایستگاه‌های مذکور نیز به شبکه برخط سازمان هواشناسی اتصال پیدا خواهند کرد و اطلاعات در بازه زمانی تقریباً پیوسته که در بسیاری از کارهای تحقیقاتی و عملی مفید است، در این ایستگاه‌ها جمع‌آوری می‌شوند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: فعالیت این اداره کل دارای سه بخش عمده داده برداری، پردازش داده‌ها و تبدیل به اطلاعات کاربردی و صدور پیش بینی‌های متنوع جوی و هشدارهای هواشناسی (اطلاعیه و اخطاریه) از چند روز قبل از بروز پدیده‌های جوی است که این امر با استفاده از ابزارهای در اختیار مانند نقشه‌های پیش یابی، مدل‌های عددی جهانی و منطقه‌ای، ماهواره‌ها و رادارهای هواشناسی به دقت بررسی و انجام می‌گیرد.

وی درباره میزان بارشها در سطح استان نیز افزود: از ابتدای سال زراعی (اول مهر ماه) تاپایان امسال در سطح استان ۳۴۷ میلی متر بارش به ثبت رسیده این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۵۶۹ و در بلند مدت ۳۴۷ میلی متر بارش داشته‌ایم بنابر این بارش نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد کاهش و برابر با میانگین بلند مدت بوده است.

کد خبر 4883870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha