۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۴۴

تخلیه دو روستای پایین دست سد استقلال در میناب

تخلیه دو روستای پایین دست سد استقلال در میناب

بندرعباس - دو روستای پایین دست سد استقلال در میناب تخلیه به طور موقت در روستای حکمی اسکان یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیری بحران استانداری هرمزگان اعلام کرده بود با سیلابی شدن حوضه‌های آبریز سد استقلال، آب پشت این سد از حد نرمال بالاتر رفته که باز شدن دریچه‌های سد را به دنبال داشت.

این امر باعث شد که روستاهای تمبک بالا و تمبک پایین که در پایین دست سد قرار دارند در محاصره سیلاب قرار گیرند. بلافاصله پس از وقوع حادثه اقدامات لازم جهت امداد رسانی به اهالی منطقه انجام شد و امدادگران جمعیت هلال احمر نسبت به تخیله دو روستای تمبک بالا و پایین اقدام کردند.

ساکنان این دو روستا جهت اسکان موقت به روستای حکمی منتقل شده‌اند، روستای تمبک پایین ۱۷۹ خانوار و و تمبک بالا ۱۶۵ خانوار در خود جای داده است.

به گزارش مهر، همچنین آب منطقه ایی هرمزگان هم اعلام کرد: در استان هرمزگان به‌صورت ویژه سدها تقریباً به‌صورت کامل پرشده است.

سد استقلال میناب و سد شمیل و نیان که دو منبع اصلی تأمین آب شرب استان هرمزگان هستند به سرریز هم دچار شدند.

در سد شمیل و نیان با وجود اینکه ورودی به سد به ۵ هزار مترمکعب در ثانیه رسید، خروجی تا یک هزار و ۳۰۰ مترمکعب در ثانیه تقلیل یافت و خسارت بسیار ناچیزی را شاهد بودیم.

وضعیت سد استقلال میناب در بارندگی‌ها به گونه‌ای رقم خورد که چند ساعتیو در اوج ورودی‌ها، خروجی به ۳ هزار مترمکعب در ثانیه رسید این در حالی است که ورودی آن به ۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در ثانیه رسیده بود.

کد خبر 4885344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha