۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان:

سامانه بارشی قوی در راه کرمان/احتمال طغیان رودخانه ها وجود دارد

سامانه بارشی قوی در راه کرمان/احتمال طغیان رودخانه ها وجود دارد

کرمان - کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: سامانه بارشی قوی از روز شنبه وارد کرمان می شود که باعث بارش های رگباری و تگرگ در بیشتر مناطق استان می شود.

مریم سلاجقه در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای استان کرمان بیان داشت: در چند روز اخیر شاهد سردی هوا در شهر کرمان بودیم که این سردی هوا به علت پوشش ابریست که داشتیم ضمن اینکه نسبت به روز گذشته شهر کرمان یک الی د و درجه گرم‌تر شده است.

وی افزود: صبح امروز کرمان حداقل هوای شش درجه را داشت اما سردی هوایی که احساس می‌شود به واسطه پوشش ابر و وزش باد است که موجب شده دما را سردتر از آنچه که گفته می‌شود احساس کنیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز پدیده غالب افزایش ابر است که در بیشتر ساعات و در سطح استان شاهد آن خواهیم بود که البته در ارتفاعات شمالی و غربی بارش‌های ضعیفی را به همراه خواهد داشت.

سلاجقه تصریح کرد: برای روز پنجشنبه و جمعه این ابرها تقویت خواهند شد و میزان بارش‌ها بیشتر خواهد شد و سطح وسیع‌تری را در بر می‌گیرند.

وی اظهار داشت: سامانه‌ای که پیش رو داریم خیلی قوی نخواهد بود اما بارش‌هایی در مرزهای شمالی، مرکز و به خصوص در مناطق جنوب غرب استان شاهد خواهیم بود که در این مناطق بارش برف دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان یادآور شد: از عصر شنبه مجدداً سامانه بارشی جدید وارد استان خواهد شد که تا روز دوشنبه فعال خواهد بود که این سامانه با بارش‌های رگباری و تگرگ در بیشتر مناطق استان همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: به واسطه بارش‌هایی که در روز شنبه به همراه این سامانه وارد استان می‌شود آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

سلاجقه گفت: انتظار می‌رود دمای هوای امروز شهر کرمان در گرم‌ترین ساعات به حداکثر ۱۳ درجه برسد ضمن اینکه لاله‌زار با ۴ درجه زیر صفر سردترین صبح را داشت همچنین حداکثر دمای استان طی ۲۴ ساعت گذشته متعلق به کهنوج با ۲۴ درجه بالای صفر است.

کد خبر 4885857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha