۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۵:۵۰

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با مهر :

دولت باید بار مالی لایحه خدمات رسانی به ایثارگران را تامین کند / دولت و مجلس به نتیجه نرسند لایحه به مجمع تشخیص می‌رود

دولت باید بار مالی لایحه خدمات رسانی به ایثارگران را تامین کند / دولت و مجلس به نتیجه نرسند لایحه به مجمع تشخیص می‌رود

محمد باقر بهرامی گفت: چنانچه نشست مشترک روسای قوای مقننه و مجریه برای تعیین تکلیف لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران به نتیجه نرسد، لایحه مذکور برای اخذ تصمیم مناسب در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار خواهد گرفت.

محمد باقر بهرامی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، اظهار داشت: لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران دو بار از سوی شورای نگهبان قانون اساسی مورد اشکال قرار گرفت و به نهاد قانونگذاری عودت داده شد.

وی افزود: قرار است در آینده نزدیک دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس و دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در یک نشست مشترک درباره تامین بار مالی لایحه مذکور بحث و تبادل نظر کنند و در صورتی که دولت این موضوع را بپذیرد، لایحه برای تائید به شورای نگهبان ارسال می شود.

بهرامی در ادامه متذکر شد : چنانچه دولت متکفل تامین بار مالی لایحه خدمات رسانی به ایثارگران نشود، این لایحه جهت اخذ تصمیم مناسب در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار خواهد گرفت.

از نماینده اسد آباد در خصوص پیشنهاد کمیسیون متبوعش برای تامین بار مالی لایحه خدمات رسانی به ایثارگران از طریق افزایش ردیف بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در قانون بودجه 1386 کل کشور و صرفه جویی در منابع بنیاد مذکور در سال های آینده، سئوال شد که وی پاسخ داد: این موضوع از سوی شورای نگهبان مورد قبول واقع نشد.

بهرامی توضیح داد: در جلسه کمیسیون اجتماعی برای بررسی لایحه مذکور، علیزاده نماینده شورای نگهبان حضور داشت و پیشنهاد مطرح شده مور موافقت او قرار گرفت اما نماینده شورا صرفا جایگاه مشورتی دارد و نمی تواند تضمین دهد یک مصوبه در نشست عمومی شورای نگهبان نیز از سوی اکثریت اعضا تائید شود.

رئیس کمیسیون رسیدگی کننده به لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران در خاتمه تاکید کرد که "تنها راه عملیاتی شدن لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران تامین بار مالی لایحه از سوی دولت است".

کد خبر 488711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha