۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۵۸

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اردبیل به ۳۹۰ نفر رسید

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اردبیل به ۳۹۰ نفر رسید

اردبیل - قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل کل موارد مثبت قطعی به کرونا ویروس در استان اردبیل را ۳٩٠ نفر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین فتحی بعد از ظهر شنبه در تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد مثبت قطعی بر اساس جواب آزمایش ویروس شناسی در استان اردبیل ٢۵ نفر هستند.

وی کل موارد مثبت قطعی از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان را ۳٩٠ نفر عنوان کرد و افزود: تعداد موارد بستری نیز ۳٣٢ نفر است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه تعداد فوتی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان ۵ نفر ثبت شده، ادامه داد: کل فوتی‌های ناشی از کرونا در اردبیل نیز ۶١ نفر هستند.

فتحی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم ما این است که همشهریانی که خارج از استان بودند و در روزهای آینده به استان مراجعه خواهند کرد، تاکنون غربالگری نشدند که اگر علامت دار یا مبتلا باشند باعث آلودگی مجدد استان و افزایش منحنی شیوع بیماری می‌شوند، لذا درخواست ما این است این افراد با شماره ١٩٠ تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را اخذ نمایند.

به گفته وی با توجه به اتمام غربالگری، افرادی که دارای علائم ویروس کرونا بودند و یا شرایط جدید و مشکوکی در آنان پدیدار شده سریعاً با شماره ١٩٠ تماس گرفته و مشکل خود را بیان کنند.

فتحی یادآور شد: متأسفانه همچنان شاهد تردد بی مورد خودروها و بی‌توجهی عده‌ای به این بیماری هستیم و این موارد باعث ادامه چرخه ویروس خواهد شد.

کد خبر 4887929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha