۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۲:۰۰

تریلر برادران کوئن کن را به هیجان آورد

تریلر برادران کوئن کن را به هیجان آورد

نمایش تریلر "پیرمردها کشوری ندارند" برادران کوئن که داستان آن در غرب وحشی معاصر اتفاق می‌افتد و در بخش مسابقه شصتمین جشنواره فیلم کن شرکت دارد، روز گذشته با استقبال بسیار خوب تماشاگران و منتقدان رو به رو شد.

به گزارش خبرنگار مهر، منتقد ورایتی پس از نخستین نمایش جدیدترین فیلم جوئل و ایتن کوئن از آن به عنوان "یکی از بهترین فیلم های آنان" و "یک کلاسیک خونبار از نوع خود" یاد کرد.



تامی لی جونز در صحنه‌ای از "پیرمردها کشوری ندارند"

"پیرمردها کشوری ندارند" بر مبنای رمانی نوشته کورمک مکارتی، نویسنده برنده جایزه پولیتزر، ساخته شده و داستان آن سال 1980 در مرز بین مکریک و آمریکا روی می دهد، جایی که قاچاقچیان مواد مخدر حکمرانی می کنند و خشونت تمام شهر را فراگرفته است.

جوئل کوئن در کنفرانس مطبوعاتی پس از نمایش فیلم گفت: "بعضی ها می گویند این یک فیلم وسترن است. ما آن را بیشتر یک داستان جنایی می دانیم." این فیلم با انبوه جنازه ها، دریای خون و یک قاتل روانی که سلاح مورد علاقه او وسیله ای است که برای کشتن احشام به کار می رود، تصویری به مراتب بی قانون تر و خشن تر از آنچه از این ناحیه در ذهن داریم ترسیم می کند.

اما برادران کوئن که فیلم برنده اسکار "فارگو"، همینطور فیلم های "بارتون فینک" و "بزرگ کردن آریزونا" را در کارنامه دارند و امسال برای هشتمین بار است در بخش مسابقه جشنواره کن حضور دارند، این مسئله را که فیلم و دیالوگ های طعنه آمیز آن حاوی یک پیام سیاسی درباره اسلحه و خشونت است، رد کردند. جوئل گفت: "ما درباره فیلم هایی که می سازیم این جور فکر نمی کنیم." ایتن مثل همیشه جمله برادرش را به پایان رساند و گفت: "ما عاشق کتاب بودیم و می خواستیم به آن وفدار باشیم."

"پیرمردها کشوری ندارند" سه شخصیت اصلی دارد: کلانتر، یک مرد به لحاظ اخلاقی سالم؛ قاتل که از پایه و اساس و از هر جهت آدمی بد است و یک سرباز قدیمی جنگ ویتنام که مردی شریف است، اما وقتی یک کیف محتوی دو میلیون دلار پول حاصل از فروش مواد مخدر پیدا می کند با چالشی بزرگ مواجه می شود.

نقش شخصیت سوم را جاش برولین بازی می کند که در حال حاضر فیلم "گرایندهاوس" کوئنتین تارانتینو و رابرت رودریگز را روی پرده دارد. تامی لی جونز، بازیگر برنده اسکار ("فراری" و "مردان سیاهپوش") نقش کلانتر را به عهده دارد و خاویر باردم، بازیگر اسپانیایی (دریای درون) با موی بلند در نقش قاتل ظاهر شده است.

تا اینجای کار که چهار روز از جشنواره گذشته از فیلم برادران کوئن به عنوان یکی از بخت های مسلم نخل طلا کن امسال یاد می شود. این در حالی است که آنها در سال 1991 نیز برای "بارتون فینک" این جایزه را با خود به خانه بردند. کوئن گفت: "خیلی خوش شانس هستیم که فیلم هایمان اینجا در کن خانه ای پبدا کرده اند. به لحاظ معرفی یک فیلم به تماشاگران اینجا سکویی بسیار خوب است و من این مسئله را ناشی از خوش شانسی می دانم."

"پیرمردها کشوری ندارند" برای باردم بسیار خوش یمن بوده و او در نقش قاتلی که سرنوشت آدم ها را با شیر با خط تعیین می کند، حضوری درخور توجه دارد. جوئل کوئن با اشاره به نقش آفرینی باردم گفت: "تصور نمی کنم این از نقش هایی باشد که بتوانید روی کاغد بنویسید. به همین دلیل است که او بازیگری بزرگ است که بدون تکیه بر جزئیات داستانی و از پیش تعیین شده، غیر منتظره ظاهر می شود."

منتقدان سینمایی از جدیدترین فیلم برادران کوئن پس از فیلم نه چندان موفق "قاتلین پیرزن" استقبال کردند. انجمن هیئت داوران بین المللی نشریه اسکرین که در کن حضور دارند از چهار ستاره، به این فیلم سه ستاره داده اند.
کد خبر 489158

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha