۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۱۱

رئیس اداره هواشناسی کاشان خبر داد:

احتمال بارش رگباری و ایجاد روان‌آب طی روزهای آینده در کاشان

احتمال بارش رگباری و ایجاد روان‌آب طی روزهای آینده در کاشان

کاشان- رئیس اداره هواشناسی کاشان از احتمال بارش رگباری همراه با رعد و برق و تگرگ و ایجاد روان آب ها طی روزهای آینده در شهرستان کاشان خبر داد.

عباس ارغوانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در طی روزهای آینده احتمال کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه ای کاهش دما در سطح شهرستان کاشان وجود دارد، اظهار داشت: آخر هفته جاری با توجه به ورود سرما به شمال کشور، مناطق مرکزی کشور به خصوص کاشان و آران و بیدگل نیز متاثر از ورود این جبهه با کاهش دما روبرو خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در هیچکدام از نقشه های هواشناسی خوشبختانه دمای زیر صفر در مناطق کشاورزی دو شهرستان مشاهده نشده است، ابراز داشت: با ورود سیستم بارشی به کشور و تاثیرپذیری دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل از این سیستم از روز سه شنبه انتظار بارش به صورت رگباری همراه با رعد و برق و تگرگ را داریم که این ممکن است باعث ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر و حتی سیلاب شود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان ضمن توصیه به مردم برای پیگیری روزانه اخبار هواشناسی بیان داشت: اطلاعات مخاطره سیلابی بودن شرایط منطقه با کسب اطمینان طی روزهای آینده اعلام خواهد شد که به این منظور لازم است شهروندان اخبار را به صورت روزانه پیگیری کنند تا دچار غافلگیری و خسارت نشوند.

وی یکی از مهمترین دلایل ورود این سیستم به کشور را شکل گیری یک ناوه (شبه ایستا) در شرق مدیترانه و ارسال امواج ناپایدار از روز سه شنبه تا اواسط هفته دانست و خاطرنشان کرد: بر طبق نظر کارشناسان جهاد کشاورزی لازم است غله کاران در اسرع وقت نسبت به مبارزه بر علیه سن غلات در مزارع گندم و جو در شرایط جوی مناسب اقدام کنند.

وی با اشاره به دیگر توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی افزود: با توجه به کاهش دما در روزهای پایانی هفته به خصوص در مناطق کوهستانی گلخانه داران نسبت به تامین سوخت مورد نیاز اقدام کنند.

ارغوانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رطوبت هوا در هفته جاری به حداکثر ۹۵ درصد می رسد، تصریح کرد: با این شرایط و افزایش رطوبت هوا و همچنین افزایش احتمال بیماری زنگ زرد در مزارع گندم و جو بر طبق نظریه کارشناسان جهاد کشاورزی لازم است کشاورزان ضمن رصد و بازدید دقیق از مزارع خود در صورت مشاهده هرگونه آلودگی زنگ غلات با هماهنگی کارشناسان مربوطه در جهاد کشاورزی به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی نسبت به مبارزه لکه ای علیه بیماری در اسرع وقت اقدام نمایند.

کد خبر 4893251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha