۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

شرکت ۱۲۰۰ هنرآموز در دوره‌های آموزشی صنایع دستی لرستان

شرکت ۱۲۰۰ هنرآموز در دوره‌های آموزشی صنایع دستی لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از شرکت هزار و ۲۵۸ هنرآموز در دوره‌های آموزشی صنایع دستی این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امین قاسمی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، از برگزاری ۲۹ دوره آموزشی صنایع دستی، سال ۹۸ در لرستان خبر داد.

وی، گفت: این دوره‌های آموزشی به صورت ۴ دوره سه ماهه در سطح ۱۱ شهرستان و روستاهای استان برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه هزار و ۲۵۸ هنرآموز و دو هزار و ۳۸۹ هنرجو در این دوره‌ها شرکت کرده اند، افزود: شرکت کنندگان در این کلاس‌ها با فنون گلیم بافی، چرم دست دوز، ماشته بافی، جاجیم بافی، صنایع چوب، پاپیه ماشه (کاغذسازی سنتی)، قلمزنی، خراطی چوب، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سوزن دوزی، چوغا بافی، ورشوسازی، منبت کاری و حصیر و کپو بافی آشنا شدند.

قاسمی، در ادامه به برگزاری ۶ دوره آموزشی شاغلین صنایع دستی با شرکت ۱۹۷ اشاره و بیان داشت: در این مدت اعضای خوشه بافت استان نیز دوره‌های آموزش رنگرزی و ریسندگی سنتی را پشت سر گذاشتند.

وی، اضافه کرد: تهیه و تدوین استاندارد آموزشی در رشته‌های ماشته و گلیم بافی با همکاری آموزش و پرورش استان و برگزاری ۳ تور آموزشی برای اعضای خوشه بافت استان در استان‌های فارس، قم و ایلام از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش صنایع دستی لرستان در سال ۹۸ بوده است.

کد خبر 4895679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha