۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۱۴

رئیس اداره محیط زیست اراک خبر داد؛

تشدید نظارت بر نحوه دفع پسماندهای عفونی اراک باتوجه به شیوع کرونا

تشدید نظارت بر نحوه دفع پسماندهای عفونی اراک باتوجه به شیوع کرونا

اراک- رئیس اداره محیط زیست شهرستان اراک گفت: با توجه به افزایش قابل توجه پسماندهای عفونی و بیمارستانی شهر اراک در پی شیوع بیماری کرونا، نظارت بر شیوه مدیریت و دفن این پسماندها تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود رضا فراهانی اظهار داشت: نظارت بر نحوه جمع آوری، بی خطرسازی و دفن بهداشتی پسماندهای مراکز درمانی شهرستان اراک برای کاهش انتشار و شیوع ویروس کووید ١٩ توسط کارشناسان اداره با جدیت و نظارت شدیدتر انجام می‌شود و کلیه پسماندهای بیمارستانی پس از جمع آوری کلرپاشی، و بعد از دفن آهک پاشی می‌شود.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای گند زدایی و ضد عفونی مستمر ناوگان حمل و در نظر گرفته شده و این خودروها به صورت مداوم با کلرپاشی و آب آهک ضدعفونی می‌گردند و گندزدایی و شستشوی سطل‌های زباله در سطح شهر اراک انجام می‌شود.

فراهانی با بیان اینکه رها کردن این پسماندها در محیط باعث آلودگی آب، خاک و هوا است، افزود: مذاکراتی با مرکز بهداشت شهرستان انجام و پیشنهاد شد تا محل سکونت افراد قرنطینه شده در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار گیرد تا پسماند عفونی آنها به صورت جداگانه جمع آوری گردد. همچنین در پمپ بنزین و جایگاه‌های گاز و فروشگاه‌های بزرگ کیسه‌های قرمز رنگی قرار داده شده تا ماسک‌ها و دستکش‌های استفاده شده در داخل آنها قرار داده شده و جمع آوری شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اراک نقش مشارکت شهروندان و توجه به مسئولیت اجتماعی در پیشگیری از انتشار این ویروس را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: علاوه بر پسماندهای بیمارستانی و مراکز درمانی، تولید زباله‌های دستکش، ماسک و دستمال کاغذی هم بسیار افزایش یافته که از مردم تقاضا داریم از رها کردن این پسماندها در محیط زیست خودداری کنند.

کد خبر 4897112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha