۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۳۰

مدیرکل هواشناسی بوشهر:

ناپایداری جوی در بوشهر ادامه دارد/ ارتفاع موج به ۲ متر می‌رسد

ناپایداری جوی در بوشهر ادامه دارد/ ارتفاع موج به ۲ متر می‌رسد

بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از تلاطم خلیج فارس و افزایش ارتفاع موج تا دو متر خبر داد و گفت: ناپایداری جوی در استان بوشهر تا ۴۸ ساعت آینده ادامه دارد.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا ناپایداری‌های جوی در سطح استان غالباً مناطق شرقی، مرکزی و جنوبی تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بنابراین در ۴۸ ساعت آینده آسمان استان طی ساعاتی ابری گاهی همراه با رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین طی این مدت احتمال وقوع صاعقه و بارش تگرگ نیز در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: خلیج فارس و سواحل استان طی این مدت به تناوب مواج و متلاطم است و امروز و فردا همراه با وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

شکوهی‌پور افزود: آسمان استان طی ساعات آینده نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک و در برخی نقاط همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی در مناطق شمالی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت و در مناطق مرکزی و جنوبی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی این مدت ارتفاع موج در قسمت‌های شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۹۰ تا ۱۸۰ در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای بیش از ۲ متر خواهد بود.

کد خبر 4897603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha