۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰

فرماندار خوانسار:

بازگشایی برخی اصناف در خوانسار خلاف مقررات بوده است

بازگشایی برخی اصناف در خوانسار خلاف مقررات بوده است

خوانسار- فرماندار خوانسار با بیان اینکه بازگشایی برخی اصناف در خوانسار خلاف مقررات بوده است، گفت: در صورت عدم تمکین به مصوبات در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه اقدامات قانونی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور کمالی در جلسه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در شهرستان که در محل فرمانداری خوانسار برگزار شد، اظهار داشت: تمام مبادی ورودی و خروجی شهرستان خوانسار از ورود و خروج خودروهای بین شهری و بین استانی تحت کنترل قرار دارد.

وی با تأکید بر در خانه ماندن شهروندان و رعایت نکات بهداشتی و خودداری در تجمع و تردد در مکان‌های عمومی شهرستان خوانسار گفت: خبرهای واصله حکایت از آن دارد که در بین مردم شایع شده که شرایط در حال بازگشت به حالت عادی است در صورتی که شرایط به هیچ وجه عادی نشده است.

فرماندار خوانسار افزود: بازاریان خوانساری تا پایان موج سوم کرونا روند فعلی را ادامه دهند تا بدون شک احتمال موج سوم و شعله‌ور شدن بیماری کاهش خواهد یافت.

اصناف با پروتکل بهداشتی اقدام به بازگشایی مغازه‌ها کنند

کمالی تصریح کرد: اصناف کم خطر در شهر خوانسار می‌توانند با ثبت نام در سامانه شبکه بهداشت و اخذ مجوز مطابق پروتکل بهداشتی به بازگشایی مغازه‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: اصناف پرخطر ضمن ثبت نام و اخذ مجوز در سامانه شبکه بهداشت می‌توانند به صورت محدود (رستوران‌ها، فست‌فودها و ساندویچ فروشی به صورت مصرف تنها برای بیرون از مغازه‌ها) اقدام به بازگشایی داشته باشند.

فرماندار خوانسار، خرید و فروش اینترنتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی را بهترین روش‌های مبارزه با شیوع بیماری کرونا عنوان کرد و ابراز داشت: شهروندان باید بدانند که نه تنها شرایط عادی نشده است بلکه در صورت رعایت نکردن پروتکل وزارت بهداشت و درمان مبنی بر فاصله اجتماعی موج دیگری از بیماری کرونا شهرستان خوانسار را فرا خواهد گرفت.

با اصنافی که مطابق پروتکل بهداشت عمل نکنند برخورد می‌شود

کمالی ضمن گلایه از برخی اصناف شهرستان خوانسار به دلیل بازگشایی فروشگاه‌های خود بر خلاف مقررات و دستورالعمل‌های ستاد ملی، تاکید کرد: در صورت عدم تمکین به مصوبات مذکور، در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه اقدامات قانونی در این خصوص صورت خواهد گرفت.

وی با قدردانی از کادر پزشکی بیمارستان فاطمیه (س) خوانسار در راستای درمان بیماران کرونایی، گفت: نیروهای انتظامی همچنان ورود و خروج شهرستان را با شدت بیشتری کنترل کنند، تا کنون شرایط به نحو مطلوبی مدیریت شده است و ادامه مسیر همکاری جدی‌تر همگانی را می‌طلبد.

کد خبر 4897691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha