۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۵۲

مدیرکل نوسازی مدارس گلستان:

مدارس سبز در گلستان توسعه می یابد/ساخت ۲۵۰ کلاس درس تا مهرماه

مدارس سبز در گلستان توسعه می یابد/ساخت ۲۵۰ کلاس درس تا مهرماه

گرگان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان از تحویل ۲۵۰ کلاس درس در مهرماه خبرداد و گفت: مدارس سبز در گلستان توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر لیوانی بعدازظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: شروع سال ۹۸ با سیل و خسارت به فضاهای آموزشی شروع شد و در کمک رسانی به این مناطق سیل مهربانی مردم و دیگر استان ها را شاهد بودیم.

لیوانی گفت: ۵۰ کانکس آموزشی استاندارد در ابتدای سال از دیگر استان ها به گلستان ارسال شد و مدارس با تأخیر برنامه ریزی شده یک هفته ای بعد از تعطیلات نوروز فعال شدند.

وی از اتمام عملیات تعمیرات همه مدارس خسارت دیده تا مهر ۹۸ خبرداد و افزود: عملیات عمرانی ۳۶ پروژه با ۱۸۲ کلاس درس هم در مناطق سیل زده آق قلا، بندرترکمن و گمیشان با زیربنای ۳۲ هزار مترمربع آغاز شده است.

وی بیان کرد: طی سال ۹۸، همه بخاری های نفتی و همچنین مدارس خشتی و گلی در استان برچیده شد.

لیوانی ادامه داد: یک مدرسه سنگی هم در استان وجود داشت که عملیات نوسازی آن آغاز و هم اکنون پیشرفت ۷۵ درصدی دارد.

وی در خصوص مدارس سبز هم گفت: برای ۱۰ مدرسه در استان مشاور گرفته شده تا مطالعات سبزکردن این واحدها را انجام دهند و همچنین در پنج مدرسه در حال بهره برداری هم این عمل در حال انجام است.

لیوانی توضیح داد که اقداماتی مانند کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، استفاده از آب باران، استفاده از انرژی های پاک و غیره در مدارس سبز انجام می شود.

طبق گفته وی هم اکنون در دو مدرسه در گرگان و آق قلا پنل خورشیدی نصب شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: با کمک یونیسف تعمیرات ۱۸۸ چشمه سرویس بهداشتی در حال انجام بوده که پیشرفت ۸۰ درصدی دارند.

لیوانی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۵ پروژه فعال با ۶۰۰ کلاس درس در استان وجود دارد که ۲۵۰ کلاس را مهرماه تحویل خواهیم داد.

وی گفت: سیستم حرارتی هزار و ۹۰ کلاس درس در سال گذشته استاندارد شد و هم اکنون هزار و ۶۰۰ کلاس با بخاری گاز سوز داریم که بنا داریم آن را به سیستم حرارت مرکزی و استاندارد تجهیز کنیم.

وی عنوان کرد که ساخت سالن های ورزشی در آزادشهر، گرگان، کلاله و آق قلا در حال انجام است.

کد خبر 4898577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha