۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۵۳

یادداشت علی دارابی در فقدان استاد حسن انوشه

یادداشت علی دارابی در فقدان استاد حسن انوشه

معاون امور استان‌های رسانه ملی در پی درگذشت نویسنده و مترجم نام آشنا استاد حسن انوشه، یادداشتی را در صفحات اجتماعی خود منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن انوشه نویسنده و مترجم نام آشنای ایرانی ظهر دیروز ۲۳ فرودین دعوت حق را لبیک گفت و چشم از جهان فرو بست. در پی این ضایعه، علی دارابی یادداشتی را در صفحات اجتماعی خود منتشر کرد.

متن یادداشت معاون استان های رسانه ملی بدین شرح است:

«با نهایت تاسف و تأثر استاد حسن انوشه نویسنده، پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی درگذشت. درگذشت ایشان را به خانواده گرامی‌شان و اهالی فرهنگ و ادب تسلیت عرض می‌کنیم. این چهره فرهنگی که عمر خود را در حوزه ایران‌شناسی و تاریخ و زبان و ادب فارسی صرف کرد، به علت بیماری سرطان در سن ۷۶ سالگی در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

 دارابی در ادامه به برخی آثار سترگ مرحوم انوشه اشاره کرده و آورده است: ترجمه و نگارش آثاری همچون تاریخ ایران کیمبریج: از ظهور اسلام تا آمدن دولت سلجوقیان؛ از سلوکیان تا فروپاشی دولت ساسانیان؛ از آمدن سلجوقیان تا فروپاشی دولت ایلخانان، تاریخ سیستان، ایران و تمدن ایرانی، تاریخ غزنویان (جلد اول و دوم)، تاریخ تمدن: عصر ولتر، ویلیام جیمز دورانت، آریل دورانت، ایران در سپیده دم تاریخ و گزیده نوروزنامه حکیم عمرخیام نیشابوری از جمله این آثار هستند. روانش شاد و یادش گرامی باد.»

کد خبر 4898778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha