۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰

۲۲میلیارد برای مبارزه با آفات کشاورزی درسیستان وبلوچستان هزینه شد

۲۲میلیارد برای مبارزه با آفات کشاورزی درسیستان وبلوچستان هزینه شد

زاهدان - سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۲۲ میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با آفات و بیماری‌های کشاورزی در این استان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، امان الله طوقی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب استان و یک میلیارد ریال برای بیماری زنگ زرد غلات در سیستان توسط جهاد کشاورزی هزینه شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: هم‌اینک مبارزه با ملخ صحرایی در ۱۳ شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان و بیماری زرنگ زرد در پنج شهرستان شمال استان در حال انجام است.

وی ادامه داد: ۲۶ هزار و ۹۵۰ هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان از پنجم آبان تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده که ۱۲ هزار و ۵۷۵ هکتار از این سطح علیه ملخ بالدار و ۱۴ هزار و ۸ هکتار علیه پوره ملخ بوده است.

طوقی تصریح کرد: ۱۰ تن سم تاکنون برای مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان مصرف شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان افزود: مبارزه با بیماری قارچی زنگ زرد غلات از ۱۲ اسفند سال گذشته تاکنون در سطح پنج هزار و ۶۰۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت سیستان انجام شده است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های زهک با ۱۸۰۰ هکتار، هیرمند با ۱۳۸۰ هکتار، هامون با ۱۳۰۰ هکتار، زابل با ۱۱۶۶ هکتار و نیمروز ۸۷۰ هکتار به ترتیب بیشترین سطح مبارزه با بیماری زنگ زد غلات سیستان را داشته‌اند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۲۰۰ لیتر سم با هزینه کرد اعتبار بیش از یک میلیارد ریال جهت مبارزه به این بیماری به شهرستان‌های حوزه سیستان ارسال شده و این روند همچنان تداوم دارد.

کد خبر 4899173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha