۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۵۱

مراقب سرقت اطلاعات بانکی در ایام شیوع کرونا باشید

مراقب سرقت اطلاعات بانکی در ایام شیوع کرونا باشید

کرمانشاه - رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از شهروندان خواست تا در ایامی که شاهد شیوع کرونا هستیم مراقب سودجویی افراد شیاد و کلاهبردار به بهانه جمع‌آوری کمک باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی کریمی اظهار داشت: در چنین مواقعی افراد کلاهبردار و سودجو با انتشار تصاویر اغواکننده در شبکه‌های اجتماعی از احساسات مردم سوءاستفاده و به بهانه جمع‌آوری کمک برای افراد نیازمند دست به سرقت اطلاعات بانکی و سپس خالی کردن حساب قربانیان می‌زنند.

وی ادامه داد: این دسته از مجرمان با راه اندازی پویش‌های مردمی و اعلام شماره حساب‌هایی که معمولاً جعلی هم هستند از اعتماد هموطنان سوءاستفاده و اقدام به سرقت می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از مجرمان پس از دریافت کمک‌های انسان‌دوستانه، دیگر پاسخگو نبوده و شماره تماس و اکانت خود در شبکه‌های اجتماعی را از دسترس خارج می‌کنند.

سرهنگ کریمی همچنین از شهروندان خواست برای واریز کمک‌های خود نکات امنیتی را در نظر گرفته و پس از واریز هرگونه مبلغی از صحت ادعای مطرح شده مطمئن و حتی‌الامکان کمک‌های خود را در اختیار نهادهای دولتی و معتبر قرار دهند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت تمامی درگاه‌های بانکی کشور زیر دامنه سایت shaparak.ir هستند، لذا کاربران باید در هنگام پرداخت به این موضوع توجه کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه با اشاره به لزوم فعال‌سازی رمز دوم پویا گفت: یکی از لازمه‌های جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و عدم کارایی سایت‌های جعلی (فیشنگ)، انجام این کار است.

کد خبر 4899326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha