۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۰۶

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد؛

انجام بیش از ۱۰۷ هزار ماموریت اورژانس تبریز در سال۹۸

انجام بیش از ۱۰۷ هزار ماموریت اورژانس تبریز در سال۹۸

تبریز- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از انجام بیش از ۱۰۷ هزار مأموریت اورژانس تبریز در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد رحمانی عصر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۸ کارشناسان اورژانس در مجموع ۱۰۷ هزار و ۸۹۷ مأموریت تصادفی و غیر تصادفی انجام دادند.

وی با اشاره به افزایش ۵.۳۷ درصدی مأموریت‌های اورژانس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزود: از مجموع این مأموریت‌ها ۸۷ هزار و ۹۳۳ مورد مأموریت غیر تصادفی و ۱۹ هزار و ۹۶۵ مورد مأموریت تصادفی بود.

وی ادامه داد: ۴۲ هزار و ۷۴۸ بیمار غیر تصادفی و ۱۹ هزار و ۴۸۱ مصدوم تصادفی توسط کارشناسان اورژانس این مرکز به بیمارستان‌های استان منتقل شدند.

متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: کارشناسان اورژانس برای ۲۲۸۹ مصدوم تصادفی اقدامات درمانی در محل انجام دادند.

رحمانی با بیان اینکه فوتی‌های تصادفات رانندگی ۶٫۵۳ افزایش داشت افزود: در مجموع فوت ۳۰۶۰ نفر در مأموریت‌های غیر تصادفی و ۳۱۰ نفر در مأموریت‌های تصادفی توسط کارشناسان اعزامی این مرکز تأیید شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: در این مدت برای ۵۶۷۳ بیمار قلبی، ۳۴۵۵ بیمار تنفسی، ۹۱۲ نفر به دلیل سکته مغزی ،۲۸۱۷ مورد به دلیل سقوط، ۲۸۵۵ نفر به علت مسمومیت غیر از مونواکسید کربن و ۸۶۳ نفر به دلیل مسمومیت با مونوکسیدکربن خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه شده است.

کد خبر 4899703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha