۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

۱۹۵ هزار ماسک در چهارمحال و بختیاری تولید شد

۱۹۵ هزار ماسک در چهارمحال و بختیاری تولید شد

شهرکرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۱۹۵ هزار ماسک و گان در چهارمحال و بختیاری تولید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید شیرانی ظهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برداشته شدن برخی محدودیت‌های تردد و بازگشایی اصناف کم خطر، همچنان خانه را امن ترین محیط برای در امان ماندن از خطر ابتلاء به کرونا است.

وی بیان کرد: به مردم توصیه می‌شود، در صورت ضرورت و نداشتن هیچ راه دیگری از بیرون رفتن، ضمن رعایت نکات بهداشت فردی، فاصله ۱.۵ تا دو متری با دیگران و رعایت بهداشت دست‌ها و بهداشت تنفسی، از رفت و آمد و دید و بازدید اقوام و آشنایان و حتی رفت و آمد با اعضای خانواده و نزدیکان خود پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلاء طی روزهای اخیر، متأسفانه بیشتر شیوع‌ها به صورت خوشه‌ای و اکثراً بین اعضای یک خانواده و به علت رفت و آمدهای فامیلی با تصور سالم بودن اعضای خانواده اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: در راستای ارزیابی آگاهی، نگرش و عملکرد اقشار مختلف جامعه در کشور در خصوص تغذیه در زمان شیوع بیماری کرونا ویروس کووید ۱۹ با همکاری و حمایت دفتر بهبود تغذیه جامع وزارت بهداشت و دانشکده تغذیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، پرسشنامه‌ای طراحی شده است و اطلاعات تغذیه‌ای جامعه به صورت آنلاین در حال گردآوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: این اقدام گامی مهم در ارزیابی آگاهی، باور و عملکرد جامعه در مقابله با ویروس کرونا و متعاقباً اتخاذ تدابیر تغذیه‌ای برای ارتقای سلامت جامعه بوده و راهکاری برای ارزیابی وضعیت موجود در شناسایی باورها و اقدامات درست و نادرست تغذیه‌ای است.

وی تاکید کرد: ۱۹۵ هزار ماسک، گان و لباس‌های بیمارستانی توسط ۸۰ مربی خیاطی، هشت مرکز فنی و حرفه‌ای استان در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر تولید و برای استریلیزه نمودن به مرکز پرتو دهی گاما منتقل و این روند تا تأمین نیاز استان به تجهیزات حفاظت شخصی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4900479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha