۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۴۶

تشدید تنش میان ریاض و ابوظبی؛

۳ گردان نظامی در سقطرا علیه دولت دست نشانده سعودی در یمن شوریدند

۳ گردان نظامی در سقطرا علیه دولت دست نشانده سعودی در یمن شوریدند

سه گردان نظامی در سقطرا یمن امروز سه شنبه علیه دولت دست نشانده سعودی در یمن شوریدند و به شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات ملحق شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، سه گردان نظامی در سقطرا یمن امروز سه شنبه علیه دولت دست نشانده سعودی در یمن شوریدند و به شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات ملحق شدند.

منابع محلی اعلام کردند که سه گردان وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی ضمن اعلام وابستگی به شورای انتقالی جنوب یمن پرچم جدایی طلبی را برافراشتند.

از سوی دیگر سالم العولقی عضو هیئت ریاست شورای انتقالی یمن در صفحه فیسبوک خود نوشت: ما از الحاق این سه گردان در سقطرا به نیروهای جنوبی و اعلام وابستگی به شورای انتقالی جنوب، استقبال می‌کنیم. این موضع ملی مسئولانه در مقابله با نیات مشکوکی است که الجزیره را هدف قرار داده اند.

تاکنون واکنشی از سوی دولت مستعفی یمن و ائتلاف متجاوز سعودی به این تحول نشده است.

این در حالی است که قبلاً یک مقام نظامی وابسته به نیروهای دولت مستعفی یمن از بروز درگیری‌های شدید میان نیروهای کمربند امنیتی شورای انتقالی جنوب (تحت پشتیبانی امارات متحده عربی) با نیروهای «گردان العمالقه» (مورد حمایت عربستان) در منطقه «بئر ناصر» استان لحج یمن خبر داده بود.

گزارشها حاکی از آن است که دو عضو نیروهای مورد حمایت امارات در درگیریهای روز دوشنبه کشته شدند.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: «درگیری‌های مسلحانه با کشته شدن دو نفر از نیروهای کمربند امنیتی و زخمی شدن شماری از دو طرف همراه بود».

از سوی دیگر رسانه‌های محلی یمن از تسلط نیروهای گردان العمالقه بر شش خودروی زرهی نیروهای کمربند امنیتی و اسارت شماری از آنها خبر دادند.

گفتنی است که از روز یکشنبه با حمله نیروهای مورد حمایت امارات به منزل یک مقام دولت مستعفی یمن، نایب رئیس سازمان آموزش فنی در مرکز عدن، وضعیت این استان متشنج شد.

لازم به ذکر است که شهر عدن با افزایش نفوذ عربستان و کاهش نفوذ امارات که در اکتبر ۲۰۱۹ از عقب نشینی بخشی از نیروهایش از یمن خبر داد، شاهد تنش فزاینده ای است.

کد خبر 4900685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha